Video: Voorzitter Eric Roos doet slechtste Harlem Shake ooit! | parkinson-vereniging.nl

Video: Voorzitter Eric Roos doet slechtste Harlem Shake ooit!

2013-02-26

Wellicht heeft u al eens van de laatste trend gehoord: de Harlem Shake. Over de hele wereld maken mensen filmpjes waarin ze op het nummer Harlem Shake gek staan te dansen. Het gekke dansje lijkt eigenlijk wel op een overbewegelijke parkinsonpatiënt. En daarom heeft de Parkinson Vereniging precies zo’n filmpje laten maken met in de hoofdrol onze eigen voorzitter Eric Roos!

In het filmpje ziet u Eric, op de muziek, de typische parkinsonbewegingen maken. De kijker zou kunnen denken dat hij aan het dansen is. Maar uiteindelijk valt hij, vervolgens verschijnt de tekst: “Shaking: fun for some… Daily struggle for others”, schudden: leuk voor sommigen, dagelijkse worsteling voor anderen. Hiermee willen de vereniging en haar voorzitter laten zien dat parkinson veel meer is dan de trillende hand of de trillende voet. Het is de bedoeling dat het filmpje de kijker shockeert, omdat men vaak niet beseft wat de dagelijkse realiteit van Parkinson is.

Klik hier voor het filmpje.

Eric heeft zelf gekozen om de ziekte van Parkinson op deze manier in beeld te brengen, iets wat de andere bestuursleden zeer bewonderenswaardig vinden!