Optreden Orkest Koninklijke Luchtmacht ten behoeve van Parkinson Café West-Brabant | parkinson-vereniging.nl

Lions Roosendaal organiseert concert ten behoeve van Parkinson Café West-Brabant

Op 26 mei haalde Lions Roosendaal het Orkest van de Koninklijke luchtmacht belangeloos naar schouwburg De Kring te Roosendaal. Tijdens deze unieke avond werd in een compleet muzikaal en multimediaal programma een ode gebracht aan 100 jaar militaire luchtvaart. Met de opbrengsten uit de kaartverkoop kan het Parkinson Café West-Brabant worden opgericht en een bijdrage worden gegeven voor verder wetenschappelijk onderzoek naar de slopende ziekte van Parkinson.

Het programma van het concert: Geïnspireerd op de Nederlandse Militaire Luchtvaart vormden zangtalenten Esther Hart en Rolf Koster en het orkest van de Koninklijke Luchtmacht, ondersteund met unieke filmbeelden, dé ingrediënten van de succesvolle eigentijdse concertreeks. Door middel van een reis door de tijd, beginnend in 1913, zijn muziek en militaire luchtvaart aan elkaar gekoppeld. Zo passeren het ontstaan van de militaire luchtvaart in een pionierstijdperk, Wereld Oorlog II, de missies en de nationale inzet van de Koninklijke Luchtmacht de revue.

Het orkest en de vijf vocalisten namen het publiek mee met muziek uit An Officer and a Gentleman, Soldaat van Oranje, Mission Impossible en Topgun. Enkele songs waren Dreamer, Up where we belong, Radar love, Brothers in arms en Far from over. Extra bijzonder hierbij was dat dit met nooit eerder vertoonde filmbeelden uit de eerste decennia werd gepresenteerd. Het resultaat van de gezamenlijke krachtsinspanning van mens en vliegmachine kwam tot uitdrukking in een avontuurlijk, romantisch en herkenbaar muziekprogramma.

Stefanie van Vliet, directeur van de Parkinson Vereniging, heeft namens het Parkinson Café €2.500,- in ontvangst mogen nemen.