'Worst Harlem Shake' valt weer in de prijzen | parkinson-vereniging.nl

'Worst Harlem Shake' valt weer in de prijzen

In februari 2013 bracht de Parkinson Vereniging samen met reclamebureau Saatchi & Saatchi - Leo Burnett een filmpje uit: 'Worst Harlem Shake ever'.

Wellicht heeft u al eens van die trend gehoord: de Harlem Shake. Over de hele wereld maakten mensen filmpjes waarin ze op het nummer Harlem Shake gek stonden te dansen. Het gekke dansje lijkt eigenlijk wel op een overbewegelijke parkinsonpatiënt. En maakten wij precies zo’n filmpje met in de hoofdrol onze eigen voorzitter Eric Roos!

In het filmpje ziet u Eric, op de muziek, de typische parkinsonbewegingen maken. De kijker zou kunnen denken dat hij aan het dansen is. Maar uiteindelijk valt hij, vervolgens verschijnt de tekst: “Shaking: fun for some… Daily struggle for others”, schudden: leuk voor sommigen, dagelijkse worsteling voor anderen. Hiermee hebben wij laten zien dat parkinson veel meer is dan de trillende hand of de trillende voet. Het was de bedoeling dat het filmpje de kijker shockeert, omdat men vaak niet beseft wat de dagelijkse realiteit van Parkinson is.

Groot succes, vele prijzen!

Het filmpje was een groot succes, miljoenen mensen over de hele wereld zagen het filmpje. De vereniging kreeg veel reacties, vooral lovende woorden voor onze voorzitter. Wat dapper om parkinson zo op de kaart te zetten.

Maar het filmpje maakte ook wat los onder professionals in de reclamewereld: begin april won Saatchi & Saatchi al twee 'Lampen': ADCN Reclame Jaarprijzen. Nu kunnen nog twee prijzen toevoegen aan het lijstje: Esprix Small Budget en Esprix Non Profit.

2014-04-29