Meld uw klacht over vergoeding medicijnen en hulpmiddelen | parkinson-vereniging.nl

Meld uw klacht over vergoeding medicijnen en hulpmiddelen

KNMP start Meldpunt Medicijnkosten

Gepubliceerd op 5 juni 2015

Het Meldpunt Medicijnkosten signaleert klachten van patiënten over de vergoeding van medicijnen en hulpmiddelen. De KNMP lanceert het meldpunt op Apotheek.nl.

Aanleiding voor de lanceringzijn de dagelijkse discussies in de apotheek over de kosten en vergoeding van medicijnen. Apothekers kunnen hun patiënten nu vragen om via het Meldpunt Medicijnkosten op Apotheek.nl hun klacht te melden over kosten in de apotheek. Komend najaar brengt de KNMP de resultaten naar buiten. Met de uitkomsten wil de KNMP een bijdrage leveren aan transparante en begrijpelijke informatie voor het publiek.

Veel van de klachten en vragen aan de apotheekbalie gaan niet over het geneesmiddel, maar over de vergoeding. Deze vragen zijn te herleiden naar complexe regelgeving en polisvoorwaarden van zorgverzekeraars. Uitleg door het apotheekpersoneel stuit dikwijls op onbegrip.

Lees via de volgende link het volledige artikel en meld uw klacht over de vergoeding van medicijnen en hulpmiddelen.
Bron: http://www.knmp.nl/nieuws/knmp-start-meldpunt-medicijnkosten