Nieuwe single Dear Mr Man voor onderzoek naar Parkinson | parkinson-vereniging.nl

Nieuwe single Dear Mr Man voor onderzoek naar Parkinson

Publicatiedatum: 11 april 2015

Lancering single voor het goede doel!

Op 11 april 2015 is het Wereld Parkinson Dag. Op die dag lanceert de Arnhemse soul-band ‘Dear Mr Man’ haar nieuwe single inclusief clip. Het nummer vertelt over hoe het leven met de ziekte van Parkinson nog steeds heel mooi kan zijn. Met de verkoop van de single willen zij geld ophalen voor de Parkinson Vereniging.

Bas Janssen, zanger 'Dear Mr Man'; “In 2014 was ik betrokken bij de productie van een documentaire over een man met PSP (een vorm van parkinsonisme). Deze documentaire is vertoont op de Landelijke Parkinsonisme dag in maart 2015.

Geïnspireerd door deze documentaire schreef ik het nummer ‘Silence'. Tijdens het maken van deze documentaire heb ik ontdekt dat het leven met parkinson(isme) gaat over acceptatie en over het behalen van geluk uit alle dingen die je nog wél kunt. “It's not about the cards you're dealt, but how you play the hand". Met het nummer ‘Silence’ willen we de wereld de positieve boodschap meegeven dat je ondanks het hebben van parkinson(isme), met de juiste hulp en houding, nog steeds een heel mooi leven kunt leiden.

We voelen als band de drang om hier iets mee te doen en hebben contact gezocht met de Parkinson Vereniging en ParkinsonNet om deze boodschap samen uit te dragen. Dit project gaat een gezamenlijke campagne zijn om bewustzijn (awareness) creëren voor de ziekte van Parkinson en parkinsonismen. Daarnaast willen we een bijdrage leveren aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van Parkinson(isme)patiënten, door geld in te zamelen voor toekomstig onderzoek en innovatieve projecten.

Op zaterdag 11 april lanceren we de singel. De clip gaan we online verspreiden en via de verkoop van de single halen we geld op.  100% van de inkomsten van de downloads vanaf iTunes (Spotify, Amazon et cetera) van het nummer wordt gedoneerd aan de Parkinson Vereniging.

De Parkinson Vereniging
De Parkinson Vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heet met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Dit doet zij door kennis te verspreiden, mensen met elkaar in contact te brengen, mee te praten en mee te beslissen met (lokale) politiek en onderzoek te stimuleren en financieren waar de patiënt van nú iets aan heeft.

Kijk hier de clip van Silence: https://www.youtube.com/watch?v=oL7i_sSHUyU

Download hier het nummer: https://itunes.apple.com/nl/album/silence-single/id980555465

Website: http://www.dearmrman.nl

Klik hier voor de biografie van Dear Mr Man. DMM_bandfoto_klein2.jpg