Bijwerking App van Bijwerkingen Centrum Lareb | parkinson-vereniging.nl

Bijwerkingencentrum Lareb lanceert de Bijwerking App

Geplaatst op 28 januari 2016
Bron: Lareb

Naast het melden van bijwerkingen kunt u nieuws over bijwerkingen ontvangen. De App is geschikt voor zowel zorgverleners als patiënten.

De Bijwerkingen App heeft een kort meldformulier waarmee u snel een opgetreden bijwerking kunt melden. Ook kunt u via de App alle gemelde bijwerkingen bij Lareb bekijken. Daarnaast kunt u van een zelf samengestelde geneesmiddelenlijst actuele informatie ontvangen. En, indien gewenst, op de hoogte worden gehouden van het laatste bijwerkingen nieuws. De App is beschikbaar voor iOS en Android.

Het melden van vermoede bijwerkingen is cruciaal voor een betrouwbare veiligheidsbewaking van geneesmiddelen. Het verzamelen, registreren en analyseren van gegevens over bijwerkingen levert belangrijke (nieuwe) kennis op. Een groot deel van de gevonden veiligheidsrisico’s en daarop volgende maatregelen komen dan ook voort uit meldingen van zorgverleners en patiënten.