Dubbel jubileumjaar voor Parkinson Vereniging | parkinson-vereniging.nl

Dubbel jubileumjaar voor Parkinson Vereniging

Dubbel jubileumjaar voor Parkinson Vereniging18860000009-PV-Jubileum-Oranje-Embleem.jpg

2017 is een bijzonder jaar voor de Parkinson Vereniging. Allereerst bestaat de vereniging 40 jaar. Daarnaast is het exact 200 jaar geleden dat de ziekte van Parkinson voor het eerst werd beschreven door de Londense arts James Parkinson. Om samen met u stil te staan bij deze twee momenten, hebben en gaan wij een aantal leuke dingen voor onze leden organiseren!

Jubileumsymposium
Heel bijzonder was zonder twijfel het jubileumsymposium dat wij op zaterdag 8 april in Nieuwegein hebben gehouden. Niet in de laatste plaats doordat H.K.H. Prinses Beatrix aanwezig was, maar zeer zeker ook door de boeiende sprekers, de diapresentatie met foto’s van 40 jaar vereniging en het allerbelangrijkste: door de enthousiaste reacties van de bezoekers. Benieuwd naar de foto’s en het verslag van die dag? Klik hier (graag linken naar: https://www.parkinson-vereniging.nl/actueel/nieuws-artikel/jubileumsymposium-wereld-parkinson-dag-fotos-en-verslag/)

Quiz
Ook willen wij natuurlijk in de Parkinson Cafés stilstaan bij ons jubileumjaar. Daarom hebben wij voor hen een quiz gemaakt met vragen over 40 jaar vereniging. Deze quiz kunnen zij, als zij willen, in de cafés spelen met hun bezoekers.

Verwendag
Op 16 mei houden wij weer een verwendag voor mantelzorgers/partners. Dit keer is het thema de tulp: het internationale symbool voor de ziekte van Parkinson

Leuke dingen in petto
Gelukkig hebben we ook nog een aantal leuke andere dingen voor u in het verschiet liggen. Wat dacht u bijvoorbeeld van:

• Een superdik Parkinson Magazine met een special jubileumkatern (deze valt dinsdag 16 mei bij leden op de deurmat)

Houd ook onze social media kanalen in de gaten voor leuke acties en content! Facebook: https://www.facebook.com/parkinsonvereniging en Twitter: www.twitter.com/parkinson_nl