Hans Lakkeprijs Dagmar Hepp | parkinson-vereniging.nl

Hans Lakkeprijs Dagmar Hepp

Hans Lakkeprijs voor dr. Dagmar Hepp

Dagmar_Hepp.jpg

De Prof. dr. Hans Lakkeprijs ter waarde van 1.000 euro wordt door de Parkinson Vereniging uitgereikt aan jonge, veelbelovende onderzoekers. Dagmar Hepp heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan onderzoek op het gebied van Parkinson(ismen), middels aantoonbare publicaties, bijvoorbeeld in de vorm van een proefschrift. Tijdens het symposium in het kader van Wereld Parkinson Dag ontving Hepp de prijs uit handen van voorzitter Eric Roos.

Veelbelovend neuroloog

Dr. Dagmar Hepp is genomineerd door haar begeleiders, Dr Wilma van de Berg, prof Dr Henk Berendse en Dr Elisabeth Foncke omdat:

‘Dr. Dagmar Hepp is een zeer veelbelovende neuroloog in opleiding met grote interesse en ambitie ten aanzien van zowel fundamenteel als toegepast onderzoek op het gebied van de ziekte van Parkinson. In de afgelopen jaren heeft zij bij de afdeling Anatomie & Neurowetenschappen en afdeling Neurologie, VUmc, onderzoek gedaan naar de pathofysiologie van visuele hallucinaties bij de ziekte van Parkinson. Ze heeft het onderzoekstraject (start 2011) gecombineerd met klinische taken en is in 2014 gestart met de opleiding tot neuroloog. Ze is een echte doorzetter, zeer gepassioneerd over haar klinische werk en toont een zeer grote inzet voor onderzoeksprojecten. In de periode 2012-2017 heeft ze 8 manuscripten gepubliceerd in internationale tijdschriften en 1 boekhoofdstuk. Tevens werkt ze momenteel nog aan verschillende andere publicaties en projecten. Ook in de komende jaren wil ze graag haar klinische loopbaan met onderzoek in het kader van de pathofysiologie van cognitieve stoornissen bij de ziekte van Parkinson blijven combineren.

Proefschrift

Dagmar Hepp heeft op 10 januari jl haar proefschrift getiteld ‘Do you see what I see? Visual hallucinations and dementia in Parkinson’s disease: a search for neuropsychological, neuroimaging and neuropathological determinants.’ verdedigd. De leescommissie was zeer enthousiast over haar proefschrift, haar gedetailleerde kennis en haar visie op het onderzoek ten aanzien van visuele hallucinaties bij de ziekte van Parkinson.”