Jubileumsymposium Wereld Parkinson Dag: foto’s en verslag | parkinson-vereniging.nl

Jubileumsymposium Wereld Parkinson Dag: foto’s en verslag

Geplaatst op 14 april 2017

Afgelopen zaterdag 8 april vond in Nieuwegein ons jubileumsymposium plaats. Uit de reacties die wij van bezoekers op deze dag hebben gekregen, kunnen we concluderen dat het een groot succes was! Om u een impressie van het symposium te geven, ziet u hieronder een aantal foto's.

Bijzonder aan deze editie van het symposium was zeer zeker ook de komst van H.K.H. Prinses Beatrix. Om samen met alle leden en overige belangstellenden stil te staan bij het 40-jarig bestaan van de Parkinson Vereniging, woonde zij het ochtendprogramma bij.

Zo was zij o.a. aanwezig bij de presentatie van Antonio Melendez. Antonio vertelde hoe het is om te leven met parkinson en hoe hij al op 8-jarige leeftijd de diagnose kreeg. Ook heeft de prinses geluisterd naar de presentatie van prof. dr. Teus van Laar. Hij bracht ons op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van geavanceerde therapieën. Daarnaast overhandigde hij het eerste exemplaar van de brochure die de Parkinson Vereniging over dit onderwerp heeft uitgegeven aan onze voorzitter Eric Roos.

Het ochtendprogramma werd afgesloten door onze ambassadeur Olga Commandeur die een bewegingskwartiertje verzorgde voor alle bezoekers. “Iedereen deed mee!” zei Olga na afloop enthousiast.

Prinses Beatrix ging – in een besloten zaaltje -  na de presentatie van Teus van Laar in gesprek met een aantal patiënten/mantelzorgers en zorgverleners.

Na het vertrek van de prinses en de lunch startte het middagprogramma met een optreden van het parkinsonkoor ‘de Mr. P’s Singers’ uit Nijmegen. Daarna hield Nicolette van Warmenhoven een interessante lezing over positieve gezondheid. Daarna volgde dr. Bart Post die inging op de toekomst van de parkinsonzorg. De dag werd afgesloten met een presentatie van Adjiedj Bakas die ook wel bekendstaat als de ‘trendwatcher des vaderlands’. Hij sprak juist over zijn visie op de toekomst van de algehele gezondheidszorg.

Al met al kijken wij terug op een zeer geslaagd jubileumsymposium!

Het jubileumsymposium werd mede mogelijk gemaakt door Rollz, UCB Pharma en AbbVie.

Image X of Y | « Vorige | Volgende »