Kickbokslegende verzorgt warming-up Vierdaagse | parkinson-vereniging.nl

Kickbokslegende verzorgt warming-up Vierdaagse

Kickbokslegende verzorgt warming-up tijdens Vierdaagse van Nijmegen

Komende week is het zo ver: de Nijmeegse Vierdaagse gaat van start! Op dinsdag 17 juli staan de sponsorlopers van de Parkinson Vereniging aan de start van het grootste, vierdaagse  wandelevenement ter wereld.

Warming-up

Traditiegetrouw vindt op maandagmiddag op de Wedren de warming-up voor de deelnemers plaats, die de Parkinson Vereniging al enkele jaren voor haar rekening neemt. Helaas is ambassadeur Olga Commandeur verhinderd door een blessure. De Parkinson Vereniging wenst haar een voorspoedig herstel. De vereniging is heel blij te kunnen melden dat de Nijmeegse Kickbokslegende Perry Ubeda de warming up van haar overneemt. Ubeda heeft wereldtitels in vier varianten van het boksen op zijn naam staan. Het belooft hiermee een bijzondere warming-up te worden!

Boksen en parkinson

Er is de laatste jaren steeds meer aandacht voor de positieve effecten van boksen voor mensen met parkinson. De tactische vechtsport heeft een heel gunstig effect op de coördinatie van ogen, handen en voeten en draagt bij aan het vergroten van zelfvertrouwen en motorische vaardigheid. Mensen met parkinson die boksen, voelen zich over het algemeen na enkele tijd fitter, stabieler en zij lopen vaak beter dan voordat zij deze sport beoefenden. Op steeds meer plaatsen in het land worden daarom groepslessen boksen voor mensen met parkinson georganiseerd.

Sponsorlopers

Heeft u de lopers van de Parkinson Vereniging al gesponsord? Het kan nog steeds! U kunt hen steunen via deze website.