Verwendag 16 mei 2017: een terugblik | parkinson-vereniging.nl

Verwendag 16 mei 2017: een terugblik

Gepubliceerd op 18 mei 2017

Verwendag1.JPGOp dinsdag 16 mei vond onze Verwendag voor mantelzorgers en partners plaats. Tijdens een ontspannen dag, waarbij het thema ‘tulp’ centraal stond – het internationale symbool voor de ziekte van Parkinson – konden de mensen heerlijk genieten van een dagje helemaal niks. Hieronder geven wij u een korte terugblik.

Wat natuurlijk ontzettend meespeelde was het fantastische weer. Hierdoor was de eerste activiteit – een boottocht – meteen al een groot succes! Onder het genot van een lekker zonnetje konden de mensen op een ontspannen manier kennis met elkaar maken en verhalen met elkaar delen. Vooral dit laatste - het vinden van erkenning en herkenning in elkaars verhalen – sprak aan. “Het leek alsof we elkaar al jaren kenden” tot aan “het voelde bijna als familie” waren veelgehoorde reacties.

Na een tijdje vertoefd te hebben op de boot, waar iedereen een lekker bakje koffie met gebak kreeg, genoot men vervolgens in Biddinghuizen van een lunch. Met een goedgevulde maag, gingen we daarna door naar het tulpeninformatiecentrum in Creil.

En wat bleek? Eén van de deelnemers bleek uit de buurt te komen en kende de omgeving op zijn duimpje. Dus twijfelde hij geen seconde, pakte in de bus de microfoon en vertelde de mensen als een volleerd gids alle ins en outs over de streek.

Eenmaal aangekomen in het informatiecentrum, mochten er Zuid-Afrikaanse likeurtjes geproefd worden. Daarna werd er een video getoond over het hele proces van tulpen kweken tot aan de export. Bij het afscheid kreeg de bezoekers nog een leuk plantje.

Kortom: het was een zeer geslaagde dag waar iedereen met een goed gevoel op terugkijkt! Verwendag2.JPG