Hellen Abramsen: Sokken breien helpt!

22 september 2018

‘Al een paar jaar geleden heb ik van mijn moeder de techniek van het breien van sokken geleerd. Ik vind het heerlijk om te doen en heb al heel wat sokken gebreid ondertussen.

In de zomer van 2016 werd bij mij de ziekte van Parkinson vastgesteld. Als een donderslag bij heldere hemel, zeg maar. En dan… veel spierspanning, medicatie, therapie en een zoektocht naar mogelijkheden. Al snel merkte ik dat ik met mijn breiwerk die trillende rechterhand beter kon besturen. Door de automatische beweging, doet mijn hand veel beter wat ik wil… Mijn arm kan zich dan beter ontspannen. Bovendien kun je er zo heerlijk bij tellen!

Graag wil ik mijn steentje bijdragen aan onderzoek en aan de goede dingen die door de Parkinson Vereniging worden gerealiseerd. Helaas heb ik niet heel veel energie. Ook heb ik geen enorme bedragen tot mijn beschikking. Maar, ik kan wel breien en mensen blij maken met mijn warme wollen sokken’, vertelt Hellen Abramsen enthousiast.

Van ieder verkocht paar sokken gaat de volledige winst naar de Parkinson Vereniging. Wilt u ook een paar vrolijke sokken van Hellen bestellen? Stuur dan een mail naar: hellenabramsen@gmail.com. Prijs per paar € 12,50 inclusief verzendkosten.