Zorgboek parkinsonismen

Als u te horen krijgt dat u of uw naaste een parkinsonisme heeft, zal dat een grote schok zijn. Het Zorgboek parkinsonismen is geschreven voor mensen met een (atypische) parkinsonisme, hun naasten en hulpverleners.

In samenwerking met de Parkinson Vereniging

Het boek is samengesteld in samenwerking met de Parkinson Vereniging. veel deskundigen hebben hun medewerking verleend, onder wie neurologen, verpleegkundigen, fysiotherapueten, ergotherapueten, oefentherapeuten, psychologen en logopedisten. Ook ervaringsdeskundigen hebben een inhoudelijke bijdrage geleverd.

Na de diagnose

Na de diagnose heeft u waarschijnlijk vragen over het verloop van de ziekte, of over mogelijke behandelingen en vooruitzichten. Ook zult u behoefte hebben aan praktische informatie. Waar vindt u de hulp die u zoekt? Welke hulpmiddelen zijn geschikt? Van welke regelingen kunt u gebruik maken? En waar kunt u terecht als u verzorging nodig heeft? Veel mensen met een parkinsonisme willen zo lang mogelijk zelfstandig blijven. Dit lukt, met de juiste hulp en begeleiding, vaak goed. Ook hierover vindt u informatie in dit boek.

Het boek legt de nadruk op wat u zélf kunt doen. Het helpt u omgaan met nieuwe situaties en problemen.

Bestel het Zorgboek parkinsonismen middels het bestelformulier.

Labels: