Geweldige opbrengst kerstpakkenparkoer

16 januari 2019

Op zaterdagmiddag 15 december 2018 werd de tweede editie van het Kerstpakken Parkoers georganiseerd in Middelbeers. Gekleed in kertmannenpak renden honderden deelnemers voor twee goede doelen, waaronder de Parkinson Vereniging.

De naam van het evenement verraadt al een hoop. Er werd een parkoers van een paar kilometer uitgezet, dwars door het Brabantse Middelbeers. Het hele dorp leefde mee; langs de route werden huizen versierd en vuurkorven en muziek geregeld.

Buiten de gebaande paden

De honderden deelnemers gingen ook buiten de gebaande paden. Zij renden ook dwars door bedrijven en scholen heen! Bijna iedereen kent wel iemand die te maken heeft met de ziekte van Parkinson of ALS. Ook in de omgeving van Middelbeers. Daarom hebben de Beersenaren zich graag ingezet om veel geld in te zamelen voor de Parkinson(isme) Vereniging en Stichting ALS. De lopers hebben hiermee een steentje bijgedragen aan de behandeling en hopelijk uiteindelijk genezing van de ziektes.

Er zijn aan Jan Lantink, voorzitter van de Parkinson Vereniging, twee cheques uitgereikt van respectievelijk € 1000 van de verzekering NH1816 en via 'Beers in de Bres' krijgt de Parkinson Vereniging maar liefst het bedrag van € 3850. Deze bijdragen zullen worden besteed aan onderzoek.

Heel veel dank!

De Parkinson Vereniging bedankt de initiatiefnemers Ans en Jo van Hattum voor alle tijd en energie die zij in dit evenement en alle andere activiteiten steken ten bate van de Parkinson Vereniging. Het heeft geresulteerd in een fantastisch bedrag!