Parkinson Tulpje voor Dini en Hans Louwerse

6 maart 2019

Op maandag 4 maart zijn Dini en Hans Louwerse van Rocksteadyboxing Ede in het zonnetje gezet door Carla Aalderink, directeur van de Parkinson Vereniging. Zij speldde hen een Parkinson Tulpje op als dank voor de bokstrainingen die zij geven aan mensen met parkinson.

In 2015 is Hans een Parkinson groep gestart waar met name mensen uit Ede en directe omgeving op af zijn gekomen. Deze trainingen kosten bijna niets en Hans en Dini verdienen hieraan ook niets. Zij doen dit puur als liefdewerk. De groep in Ede is inmiddels gegroeid tot achttien trouwe leden.

Non-contact boksen met parkinson

Iedere maandag en vrijdag geven de Louwensen trainingen in non-contact boksen voor mensen met parkinson. Hiermee verbetert hun kwaliteit van leven flink. Naast de bokslessen die zij geven, verzorgen zij ook een opleiding voor andere trainers, zodat deze vorm van boksen voor mensen met parkinson ook in andere sportscholen kan worden aangeboden.  “Een jaar geleden zijn we helemaal overgestapt op de Rocksteadyboxing methodiek uit de Verenigde Staten”, aldus Alex Hoogveld, zelf ook deelnemer en tevens actief vrijwilliger voor de Parkinson Vereniging. “Deze methodiek is op maat gemaakt voor de Parkinson bokser. Samen met Hans en Dini ben ik bezig met de uitrol van dit concept en we zijn al op tien locaties in Nederland gestart.  Er staan er momenteel nog vijf in de rij en dit worden er meer.”