Parkinson Tennistoernooi in Dordrecht - 29 augustus

De Stichting Parkinson Sportevenementen in Dordrecht organiseert in 2019 voor de elfde keer het Nationale Parkinson Tennistoernooi. Het vindt plaats op donderdag 29 augustus a.s.

Het toernooi wordt wederom gehouden bij Tennisvereniging CC in Dordrecht, die haar prachtige groene tennispark inclusief het geheel vernieuwde clubgebouw weer beschikbaar stelt. Bij slecht weer kan voor de tenniswedstrijden gelukkig worden uitgeweken naar de naastgelegen Tennishal Schenkeldijk.

Tennis, beweging en ontspanning

Het gaat op deze dag niet alleen om tenniswedstrijden. Het is zeker ook de bedoeling er voor de deelnemers en voor hun eventuele begeleiders een gezellige en ontspannen dag van te maken.
Vanaf ’s morgens 10.00 uur zijn ze van harte welkom. Het programma begint om 10.30 uur en duurt tot ongeveer 17.00 uur.

Aan het begin van de dag wordt er een dansworkshop georganiseerd door Dance for Health. Deze organisatie biedt in het hele land danslessen aan voor mensen met chronische bewegingsbeperkingen, onder anderen ‘Parkinsonners’.

Flexibele invulling

Net als in voorgaande jaren kan er voor dit toernooi individueel worden ingeschreven. Er wordt uitsluitend gedubbeld. Maar verder streven we naar zo groot mogelijke flexibiliteit. Er kan getennist worden door zowel mensen die de ziekte van Parkinson hebben als eventuele begeleiders. Indeling vindt zo veel mogelijk plaats naar door de deelnemers zelf opgegeven speelsterkte. Ook wat betreft het aantal wedstrijden en de duur ervan stellen wij ons flexibel op. Deelname vindt dus plaats naar eigen wens en mogelijkheden.

Inschrijfgeld

Dit toernooi wordt niet alleen mogelijk gemaakt door de belangeloze medewerking van Tennisvereniging CC en Tennishal Schenkeldijk, maar ook door de sponsors Dirk Kuyt Foundation en Mol Lifting te Dordrecht. Het inschrijfgeld voor dit toernooi kan daardoor en door medewerking van vele vrijwilligers laag worden gehouden. Deelnemers en begeleiders betalen € 15,00 per persoon. Voor deelname en de lunch, enkele consumpties inbegrepen.

Als u belangstelling hebt, kunt u een inschrijfformulier aanvragen op het e-mailadres parkinsonsportevenementen@hotmail.nl. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u een bericht sturen naar hetzelfde e-mailadres of bellen met de voorzitter van de stichting Aad de Groot: 078 621 22 25 of met secretaris Cees van Leest: 078 617 91 44.

Labels: