Sambaband Força speelt voor de Parkinson Vereniging tijdens de Vierdaagse!

Op de maandag voor de start van de Nijmeegse Vierdaagse verzorgt ambassadeur van de Parkinson Vereniging Olga Commandeur de warming-up voor alle lopers. We zijn blij te kunnen melden dat zij naar het podium op de Wedren wordt begeleid door de Nijmeegse sambaband Força, die de Parkinson Vereniging hiermee de nodige aandacht bezorgt op een vrolijke manier!

Força is een percussieband uit Nijmegen die met een gevarieerd repertoire van de vrolijke klanken van de Braziliaanse sambamuziek het publiek vermaakt.

Força!

Força is begin 2011 opgericht door een aantal sambaspelers die, nadat ze enkele jaren Afro-Braziliaanse percussieles hadden gehad, ernaar verlangden om de sambamuziek tijdens optredens voor publiek in Nijmegen en omstreken ten gehore te brengen. Força is Portugees, de taal van het sambaland Brazilië, en betekent 'Kracht'. Het is fantastisch dat Força haar kracht nu inzet voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme!

No Time

De warming-up van Olga Commandeur wordt begeleid door de soul band 'No Time'. Alle muzikanten hebben er zin in om de Vierdaagselopers, in het bijzonder die van de Parkinson Vereniging, met hun muziek een feestelijke start te geven van dit mooie wandelevenement!

Labels: