Oproep: kom de Werkgroep Aanvullende Therapieën versterken!

De afgelopen jaren waren productieve jaren voor de Werkgroep Aanvullende Therapieën (WAT). Er staan nu informatieve artikelen over zo’n 20 verschillende aanvullende therapieën op de site van onze vereniging. Niet alleen over Mind-Body Therapieën maar ook bij voorbeeld over acupunctuur en natuurgeneeskunde.

Waar de reguliere geneeskunde een scherpe focus heeft op kwalen om te verhelpen, heeft de WAT met aanvullende therapieën vooral een verkennende blik op activiteiten die het leven kunnen verrijken. Er is voor veel mensen met parkinson(isme) nog een wereld te winnen middels aanvullende therapieën.

De WAT informeert over aanvullende therapieën in Parkinson Magazine, op de website van de Parkinson Vereniging en eventueel ook in presentaties voor bijvoorbeeld Parkinson Cafés.

De WAT komt vijf keer per jaar bijeen in Bunnik. Tussentijds is er overleg vooral per e-mail. Op de bijeenkomsten bespreken werkgroepleden met elkaar concept-artikelen over een bepaalde aanvullende therapie als voorbereiding op  plaatsing op de website of in het magazine van de PV. Ook worden er ideeën aangedragen voor nieuwe onderwerpen, eventueel naar aanleiding van signalen uit de PV of van individuele leden of anderen met positieve ervaringen met een bepaalde therapie.

Wat verwachten we van nieuwe WAT-leden?

• Affiniteit met aanvullende therapieën bij parkinson en parkinsonismen;
  • Inspirerend kunnen bijdragen aan het overleg binnen WAT (zowel tijdens vergaderingen in Bunnik als d.m.v. e-mail);
  • Vaardigheden in het uitdragen van gevonden therapieën, redactioneel en eventueel ook in presentaties voor bijvoorbeeld Parkinson Cafés.

Is dit iets voor u? Dan kunt u zich tot uiterlijk 17 november aanmelden als kandidaat voor de werkgroep bij Masja van het Hoofd, beleidsmedewerker van de Parkinson Vereniging via onderzoek@parkinson-vereniging.nl.

Labels: