Achterbangesprekken Zorglandschap

Meer mens, minder patiënt. Zo noemt de Patientenfederatie Nederland dit in haar visie voor 2030. Die titel vat ook de opvatting over het zorglandschap goed samen. De zorg moet transformeren: van zorg naar welzijn, van ziekenhuis naar thuis, maar vooral van aanbod gedreven naar mensen centraal. Altijd met betrokkenheid van patiënten en hun vertegenwoordigers: niet over ons, zonder ons.

PatiëntenFederatie Nederland.png

In de regio

Tegenwoordig ziet men de regio als de plek waar de transformatie naar ‘de juiste zorg op de juiste plek’ moet plaatsvinden. Tegelijkertijd gaat het om zoveel uitdagingen dat de ministers Bruins en de Jonge de vraag hebben gesteld of het gaat lukken zonder landelijk ingrijpen. Hun contourennota is bedoeld om die transformatie te versnellen met een serie landelijke maatregelen.

Contourennota

'Als Patiëntenfederatie hebben we ons voorgenomen om een stevige bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van die contourennota. Daarom hebben we nagedacht over wat wij denken dat er moet gebeuren in het zorglandschap, en welke rol de landelijke overheid daarin heeft. Over onze ideeën ga ik graag met u in gesprek', aldus Diande Veldman directeur van de Patiëntenfedratie Nederland. Daarvoor organiseren we vier bijeenkomsten:

• 26 februari 16.00 tot 17.30 uur
  • 3 maart 16.00 tot 17.30 uur
  • 16 maart 18.00 tot 19.30 uur
  • 19 maart 13.00 tot 14.30 uur

Denk mee

Denkt u met de Patiëntenfederatie Nederland mee? Meldt u zich dan aan voor één van de bijeenkomsten via: secretariaat@patientenfederatie.nl.

Labels: