Mantelzorgers zijn GOUD waard!

Oproep voor vragenlijstonderzoek onder (oud)mantelzorgers voor het “GOUDMantel” Parkinson project.

GOUDMantel

logo-radboud.png

GOUDMantel is een afkorting en staat voor: Gebruik van OUD-mantelzorgervaring van mensen met Parkinson(isme). Oud-mantelzorgers, van wie de naaste met Parkinson(isme) is overleden, hebben een schat aan kennis en ervaring opgedaan tijdens de zorg. Maar deze kennis blijft vaak onbenut, terwijl deze informatie juist andere mantelzorgers kan helpen. Dat is ook het doel van het GOUDMantel project: om mantelzorgers beter te ondersteunen én gebruik te maken van de waardevolle kennis van oud-mantelzorgers. Want mantelzorgers zijn goud waard!

Wat houdt het project in?

In dit project willen we de waardevolle kennis en ervaringen van huidige en oud-mantelzorgers delen met andere mantelzorgers. Daarvoor willen we eerst meer te weten komen over de bestaande ondersteuning die mantelzorgers ontvangen: welke behoefte er is bij mantelzorgers? Welke ondersteuning wordt er al geboden? Wordt hier nog iets in gemist? En welke interesse is er is bij mantelzorgers en oud-mantelzorger om ervaringen onderling uit te wisselen? Vandaar dat we starten met een vragenlijstonderzoek.

Wat wordt van mij verwacht als ik deelneem?

Deelnemers worden gevraagd om een vragenlijst in te vullen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30 minuten. U mag zelf kiezen hoe u de vragenlijsten wilt invullen: digitaal of schriftelijk op papier.

Wanneer kan ik meedoen?

U kunt meedoen als u

• Huidige mantelzorger bent: U verleend onbetaald zorg aan iemand met de ziekte van Parkinson of parkinsonisme. Dit kan bijvoorbeeld een partner, dochter of zoon, buurman of buurvrouw, een vriend of vriendin zijn.

OF

• Oud-Mantelzorger bent: U verleende mantelzorg aan iemand met de ziekte van Parkinson of parkinsonisme, die inmiddels is overleden.

Interesse?  Of meer informatie?

We hopen van harte dat u mee wilt doen met het vragenlijstonderzoek. Heeft u interesse? Dan kunt u per mail (angelika.vanhalteren@radboudumc.nl) contact opnemen. Uiteraard kunt u ook voor vragen of meer informatie contact opnemen.

Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage,

Angelika van Halteren, onderzoekster

Marjolein van der Marck, projectleider en senior onderzoeker

Radboudumc