Oproep deelnemers Patiënten VolgProgramma (regio Utrecht)

Met deze oproep willen wij u vragen mee te werken aan het onderwijs van studenten geneeskunde aan de universiteit Utrecht.

Wat betekent chronisch ziek zijn?

umcutrecht.jpg

Tijdens het tweede jaar van hun opleiding tot arts krijgen de studenten een onderwijs onderdeel dat het Patiënten VolgProgramma (PVP) wordt genoemd. Tijdens dit PVP onderdeel is het de bedoeling om de studenten te leren wat het betekent om chronisch ziek te zijn.

Hoe gaat iemand om met een ziekte? Hoe gaat de familie ermee om? Heeft iemand zich moeten aanpassen? Welke zorg is er nodig?

Docenten kunnen dat natuurlijk vertellen aan de studenten maar veel beter is het als u, als patiënt, dat zelf doet.

Hoe werkt dat dan?

De studenten krijgen in december 2020 een voorbereidende bijeenkomst in werkgroepen. Zij zullen u thuis tweemaal bezoeken om een gesprek met u te hebben over de verschillende aspecten van het leven met een chronische aandoening. Zij doen dit in groepjes van twee of drie studenten. Over deze bezoeken zullen zij een presentatie geven in de werkgroepen.  Uw naam zal vanzelfsprekend uit deze presentatie worden weggelaten.

Meld u aan!

Bent u tussen de 18 en 65 jaar en woonachtig in of dichtbij de stad Utrecht, dan nodigen wij u graag uit om deel te nemen.

Omdat wij niet weten hoe de situatie m.b.t. het Coronavirus (COVID-19) zich gaat ontwikkelen, is er ook een grote kans dat wij aankomend studiejaar de interviews digitaal of telefonisch gaan voeren.

Mocht u interesse hebben, dan kunt u (het liefst per mail) contact opnemen met Wilma Slagmolen (maandag, dinsdag en donderdag) of Lisette Damstra (dinsdag, woensdag en donderdag): w.slagmolen@umcutrecht.nl of L.G.C.vanZuijlen@umcutrecht.nl .

Of op telefoonnummer: 088 - 7559592.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Maaike Kok, coördinator Patiënten VolgProgramma

Universitair Medisch Centrum Utrecht