DBS-operaties worden weer opgestart

1 december 2020

Update 1-12-2020: De Nederlandse Vereniging voor Functionele Neurochirurgie bij Bewegingsstoornissen (NVFNB) laat vandaag weten dat de meeste centra beginnen weer met hun DBS-programma.

Bericht 11-11-2020:

De Nederlandse Vereniging voor Functionele Neurochirurgie bij Bewegingsstoornissen (NVFNB) waarin de Nederlandse DBS-centra verenigd zijn, heeft de Parkinson Vereniging laten weten dat er op dit moment, vanwege corona, geen DBS-operaties worden uitgevoerd.

Alle DBS-centra in Nederland

Dit geldt voor alle zeven DBS-centra in Nederland. DBS-operaties die voor de komende weken zijn gepland, worden uitgesteld. Is uw operatie ook voorlopig uitgesteld? Dan is het niet zinvol om navraag te doen bij een van de andere DBS-centra, omdat ook daar de komende weken geen operaties plaatsvinden. De verwachting is dat het nog zeker zes tot acht weken duurt voordat de centra weer kunnen starten met de operaties.

Wel batterijvervanging

Heeft u al langer DBS, en is de batterij aan vervanging toe? Ingrepen die nodig zijn om de batterij te vervangen, worden wel uitgevoerd.

Meld uw ervaring

Mail.jpg

Ervaart u problemen door het uitstellen van DBS-operaties? Laat het ons weten!

Meld uw probleem nu per e-mail