Carla Aalderink gaat de Parkinson Vereniging verlaten

8 december 2020

Afgelopen week heeft Carla Aalderink ons laten weten dat zij per 1 februari 2021 afscheid neemt als directeur van de Parkinson Vereniging. Na ruim vier jaar gaat Carla een nieuwe uitdaging aan; zij wordt directeur van VPTZ, een koepelorganisatie in de vrijwillige palliatieve terminale zorg.

Carla.jpg

In november 2016 is Carla gestart als directeur van de Parkinson Vereniging. Ze heeft in de achterliggende jaren met niet aflatende passie veel tijd en energie gestoken in diverse belangrijke onderwerpen. Onder haar leiding is de Parkinson Vereniging als dé vereniging voor mensen met parkinson of een parkinsonisme en hun naasten duidelijker op de kaart komen te staan, kwam er een nieuw meerjaren beleidsplan en is de bureau-organisatie verder geprofessionaliseerd. Afgelopen jaar hebben we samen veel effort gestoken in de  gesprekken om tot de vorming van een Parkinson Alliantie te komen.

We vinden het jammer dat Carla gaat vertrekken, maar willen haar tegelijkertijd oprecht bedanken voor haar grote inzet en betrokkenheid. En we wensen haar natuurlijk veel plezier en succes toe in haar nieuwe baan.

Het bestuur zal zich de komende periode bezig houden met de werving en selectie van een nieuwe directeur zo mogelijk per 1 februari of anders kort daarna.

Jan Lantink,
voorzitter bestuur