De Werkgroep Patiëntonderzoekers zoekt nieuwe leden!

1 februari 2021

Gelukkig wordt er heel veel onderzoek gedaan naar parkinson(isme). Gelukkig weten en ervaren de meeste onderzoekers tegenwoordig dat het absoluut een meerwaarde heeft om ervaringsdeskundigen bij een onderzoek te betrekken. De vraag naar patiëntonderzoekers is daardoor groter dan ooit. Er is daarom behoefte aan nog meer mensen, die als vrijwilliger hun medepatiënten willen vertegenwoordigen in onderzoeksprojecten.

vacature.jpg

Wat verwachten we van kandidaten?

• Je bent ervaringsdeskundige, want je hebt de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme of je bent naaste van iemand met de ziekte;
  • Je hebt interesse in de onderzoeken die er worden gedaan voor parkinson(isme);
  • Je zou graag meedenken en meepraten in een onderzoeksteam, om het gehele onderzoekstraject voor mensen met parkinson(isme) die daar als proefpersoon aan deelnemen, zo goed mogelijk te laten verlopen;
  • Je wilt als belangenbehartiger van een grote groep patiënten optreden en daarbij het individuele belang overstijgen;
  • Je hebt digitale vaardigheden;
  • Je vindt het leuk om in een team van patiëntonderzoekers je ervaringen te delen en elkaar te ondersteunen. Hiervoor hebben we 4 – 6 keer per jaar een overleg.

Wat bieden wij de kandidaten?

• Je wordt vrijwilliger van de Parkinson vereniging;
  • Je krijgt passende begeleiding en volgt aanbevolen cursussen.

Je hoeft geen wetenschappelijke achtergrond te hebben. Inzet en enthousiasme zijn belangrijker! Herken je jezelf hierin, toon dan je interesse door een motivatiebrief (met CV) te sturen naar Masja van het Hoofd, via onderzoek@parkinson-vereniging.nl. Ook voor meer informatie over deze vacature kun je bij haar terecht.

Labels: