Parkinson Café Nijmegen zoekt coördinator

3 juni 2022

Parkinson Café Nijmegen heeft een team van zo’n 10 vrijwilligers, bestaande uit mensen met parkinson(isme), meerdere mantelzorgers, een parkinsonverpleegkundige, een wijkverpleegkundige en anderen die zich betrokken voelen.

Het vrijwilligersteam zet samen het beleid uit en is verantwoordelijk voor het organiseren van bijeenkomsten en activiteiten. Jaarlijks worden 6-8 cafébijeenkomsten georganiseerd in wijkcentrum De Ark van Oost in Nijmegen. Gemiddeld verwelkomen wij daar circa 80 bezoekers per bijeenkomst.

Taakverdeling

Om de verschillende bijeenkomsten en activiteiten goed te kunnen organiseren is binnen het vrijwilligersteam afgesproken wie daarbij welke werkzaamheden voor zijn/haar rekening neemt. En dat werkt prima. Wel willen wij het vrijwilligersteam uitbreiden. We zoeken een enthousiaste coőrdinator. Deze functie is op dit moment namelijk vacant.

De belangrijkste taken van de coőrdinator zijn:

• De centrale persoon die de teamleden van het vrijwilligersteam bindt en het overzicht houdt of iedereen zijn/haar taken uitvoert
  • Het voorzitten van de vergaderingen van het vrijwilligersteam
  • Samen met het vrijwilligersteam het organiseren van cafébijeenkomsten
  • Het (mede)leiden van cafébijeenkomsten. Dit betekent o.a. het verwelkomen van bezoekers, het doen van mededelingen en het inleiden van spreker(s)
  • Is contactpersoon voor de Parkinson Vereniging

Heeft u belangstelling om eens te komen kijken bij een teamvergadering of het iets voor u is om coőrdinator te worden bij het Parkinson Café Regio Nijmegen? Dan graag uw reactie sturen naar info@parkinsoncafenijmegen.nl. Of bel met Hilde Wijngaards (secretaris) 06 55897271 of Kees Pikaar (penningmeester) 06 30166496.

Labels: