Allround communicatiemedewerker

8 juli 2022

vacature

Voor het verenigingsbureau in Bunnik zijn wij voor een periode van in eerste instantie 6 maanden op zoek naar een enthousiaste en veelzijdige:

Allround communicatiemedewerker m/v (16-20 uur per week)

Die zich, samen met een collega communicatieprofessional, bezighoudt met uitvoerende werkzaamheden ten behoeve van de online en offline communicatiekanalen en -middelen van de Parkinson Vereniging.

De Parkinson Vereniging

De Parkinson Vereniging is dé vereniging voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Dagelijks zetten wij ons vol overtuiging in om mensen die in hun leven met parkinson(ismen) te maken hebben te voorzien van actuele en betrouwbare informatie. Ook behartigen wij hun belangen en zorgen we ervoor dat zij elkaar kunnen ontmoeten om ervaringen uit te wisselen. Bijvoorbeeld in een van de 65 Parkinson Cafés in het land en in onze online community. Ook beschouwen wij informatievoorziening over onderzoek en ontwikkeling als een van onze belangrijke taken.

Functiebeschrijving

• Je helpt met het beheer van de online en offline communicatiemiddelen en -kanalen die bijdragen aan de bekendheid van de activiteiten van de Parkinson Vereniging
  • Je onderhoudt en plaatst content op de website (CMS Procurios)
  • Je zorgt ervoor dat de online ledencommunity leeft en goed wordt gebruikt
  • Met een goed gevoel voor taal schrijf je doeltreffende nieuwsberichten en redigeer je teksten ten behoeve van het informatiemateriaal van de Parkinson Vereniging
  • In drukke tijden spring je bij in de redactie van Parkinson Magazine
  • Je coördineert en redigeert de tweewekelijkse nieuwsbrief
  • Inhoudelijke thema’s weet je te vertalen naar de juiste communicatie-uitingen
  • Je weet beeldmateriaal te vinden/maken om onze boodschap duidelijk over te brengen
  • Je bewaakt de huisstijl van de vereniging, ook bij toepassing door derden
  • Je helpt en begeleidt vrijwilligers, bijvoorbeeld bij het beheer van Parkinson Café webpagina’s
  • Je helpt leden op weg met vragen over inloggen op de website en het gebruik van de community

Wie we zoeken

• Je hebt HBO denk- en werkniveau (Logeion BNP 3)
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als communicatiemedewerker
  • Je hebt kennis van en ervaring met zowel online als offline communicatiemiddelen
  • Je bent dienstverlenend en kunt je verplaatsen in het belang van de leden
  • Werken met een CMS kent voor jou geen geheimen
  • Ervaring met het opstellen en redigeren van persberichten en andere doel(groep)gerichte teksten zoals informatiebrochures, brieven en instructiemateriaal
  • Je beschikt over enthousiasmerend en duidelijk taalgebruik
  • Ervaring met Adobe InDesign en Adobe Photoshop zijn een pre
  • Je bent resultaatgericht, hebt een hands on mentaliteit en bent stressbestendig
  • Je bent proactief, flexibel en hebt een grote mate van zelfstandigheid

Wat bieden we jou?

Een afwisselende functie in een professioneel en enthousiast  team binnen een gedreven patiëntenvereniging. Een passend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, conform de cao Welzijn (schaal 7; tussen 2.564 en 3.581 bruto per maand op basis van 36 uur per week). Datum indiensttreding is zo spoedig mogelijk.

Ben jij de kandidaat die wij zoeken?

Dan ontvangen wij graag jouw motivatiebrief met CV. Je kunt reageren tot en met 14 augustus per e-mail: info@parkinson-vereniging.nl t.a.v. directeur Nickie van der Wulp. Voor meer informatie kun je (tot en met 20 juli) contact opnemen met Nynke de Monchy, communicatiemedewerker, telefoonnummer 030 – 656 13 69. Meer informatie over de vereniging is te vinden op www.parkinson-vereniging.nl.

Labels: