Vacature Penningmeester Parkinson Café Nijmegen

18 januari 2023

De Parkinson Vereniging is op zoek naar een penningmeester bij het Parkinson Café Nijmegen voor de financiele ondersteuning bij de organisatie van het Parkinson Café.

vacature.jpg

PARKINSON CAFÉ REGIO NIJMEGEN ZOEKT PENNINGMEESTER

Het Parkinson Café is een plaats waar mensen met Parkinson of Parkinsonisme, hun partners, mantelzorgers en andere belangstellenden elkaar ontmoeten. Deskundige zorgverleners geven daar actuele informatie over allerlei aspecten van Parkinson. En er is ruimte om ervaringen uit te wisselen en elkaar als lotgenoten te ondersteunen.

Een team van ongeveer tien vrijwilligers organiseert jaarlijks acht tot tien Parkinson Cafébijeenkomsten. Dat team bestaat uit mensen met Parkinson(isme), mantelzorgers, een wijkverpleegkundige en een Parkinsonverpleegkundige. De cafes vinden plaats in wijkcentrum De Ark van Oost in Nijmegen. Gemiddeld verwelkomen wij daar circa 80 bezoekers per bijeenkomst.

Wij zijn op zoek naar een penningmeester. Deze functie komt in juni 2023 vacant.

De belangrijkste taken van de penningmeester zijn

• Beheer van de financiële administratie (in Excel)
  • Begroting, tussentijdse prognose en jaareindeoverzicht maken
  • Financiële verantwoording afleggen aan het vrijwilligersteam
  • Het onderzoeken van mogelijkheden tot fondsenwerving
  • Contactpersoon v.w.b. financiële zaken met Parkinson Vereniging, gemeente Nijmegen, wijkcentrum de Ark van Oost en andere betrokken partijen

Heeft u belangstelling voor deze functie en de ambitie samen met anderen iets te betekenen voor mensen met Parkinson of kent u iemand bij wie deze functie past?

Stuur dan een reactie naar info@parkinsoncafenijmegen.nl.
Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.