Berichten over Parkinson Vereniging

1. Parkinson Adviesraad (PAR)

De Parkinson Vereniging heeft twee adviesraden die samen - als ‘kamers’ - de Parkinson Adviesraad (PAR) vormen:

• De Patiëntenkamer van de PAR, afkorting PK-PAR
    • De Zorgprofessionalskamer van de PAR, afkorting ZK-PAR

2. Vrijwilligers

De Parkinson Vereniging heeft zo'n 600 leden die zich actief inzetten voor de Parkinson Vereniging. Dit zijn mensen met de ziekte van Parkinson, partners/mantelzorgers, geïnteresseerden en of (oud) beroepskrachten. Zij verrichten werkzaamheden in diverse geledingen van de vereniging. Het streven is dat drie van de zeven bestuursleden van de vereniging zelf parkinson heeft.

3. Bestuur

Het bestuur van de Parkinson Vereniging functioneert als een toezichthoudend bestuur; de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van directie en bestuur zijn vastgelegd in een bestuursreglement en daarop afgestemd directiereglement. Kaders voor deze reglementen zijn de statuten van de Parkinson Vereniging, de meerjarenstrategie en de geldende governanceregelgeving.

4. Leden

De Parkinson Vereniging is een vereniging waarvan iedereen lid kan worden. Via lidmaatschap betuigt u steun aan en instemming met het werk van de Parkinson Vereniging en ontvangt u Parkinson Magazine, het tijdschrift van de Parkinson Vereniging. Als nieuw lid krijgt u gelijk een uitnodiging om deel te nemen aan de bijeenkomst ‘Maak kennis met de Parkinson Vereniging’.