Vrijwilligers | parkinson-vereniging.nl

Laatst gewijzigd op 29 november 2016

Om zelf vrijwilliger te worden, kunt u het formulier onderaan deze pagina invullen.

De Parkinson Vereniging heeft meer dan 350 leden die zich actief inzetten voor de Parkinson Vereniging. Dit zijn mensen met de ziekte van Parkinson, partners/mantelzorgers, geïnteresseerden en of (oud) beroepskrachten. Zij verrichten werkzaamheden in diverse geledingen van de vereniging. Zo dient volgens de statuten minstens drie van de zeven bestuursleden parkinson te hebben. Daarnaast zijn er ook leden actief in diverse werkgroepen. Deze werkgroepen ondersteunen de Parkinson Vereniging bij het doen van hun werk door het leveren van inhoudelijke adviezen. Klik hier om een overzicht te zien van diverse adviesraden, projectgroepen, werkgroepen en commissies die werkzaam zijn binnen de Parkinson Vereniging.

Daarnaast zijn er op landelijk niveau ook nog spreekbeurthouders en standmedewerkers actief als vrijwilliger.

Spreekbeurthouders
Ook heeft de Parkinson Vereniging de beschikking over een poule van leden die een training hebben gevolg om spreekbeurten te houden bij gezondheidsinstellingen, scholen en bedrijven. Daarnaast is er een groep vrijwilligers actief welke kunnen omgaan met de media en worden ingezet om interviews op radio, televisie en in de geschreven pers te geven.

Standhouders
Door het hele land heeft  de vereniging standhouders. Zij gaan met de stand van de Parkinson Vereniging naar grote beurzen en de verschillende bijeenkomsten van de vereniging om bewustwording en kennis over de ziekte te verspreiden.

Vrijwilligers op provinciaal en regionaal niveau

De provinciaal coördinator houdt overzicht op alle activiteiten die vanuit Parkinson Cafés georganiseerd worden. Daarnaast signaleert hij/zij op welke plaatsen er meer ondersteuning wenselijk is in de provincie. Tot slot organiseert de provinciaal coördinator een provinciale vergadering voor de vrijwilligers in de provincie.

Parkinson Cafés medewerkers organiseren in de regio Parkinson Café bijeenkomsten, die gericht zijn op elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen.

Zelf actief worden of meer informatie?

Mocht u meer willen weten over vrijwilligerswerk bij de Parkinson Vereniging dan kunt u contact opnemen met Miriam Leenders, tel. 030-6561369 of via miriam@parkinson-vereniging.nl. Als zelf vrijwilliger wilt worden, kunt u ook dit contactformulier invullen.

Declaratieformulier

Klik hier om het declaratieformulier te downloaden.
Stuur het ingevulde declaratieformulier naar ans@parkinson-vereniging.nl

Hartelijk welkom als vrijwilliger

DANK-U.jpg

Wilt u vrijwilliger worden voor de Parkinson Vereniging? Vul dan het onderstaand formulier in.

Er zijn vrijwilligers nodig op allerlei niveau's. Klik hier voor een overzicht

Meld u altijd aan, óók als u een bijdrage wilt leveren die niet in het overzicht voorkomt.