Over 'Basisdag ‘Wat is Parkinson?'

'Basisdag ‘Wat is Parkinson?'

De Parkinson Vereniging houdt ook dit jaar de basisdag “Wat is Parkinson?” voor nieuwe leden (patiënten en eventuele partners/mantelzorgers) met maximaal 2 jaar de diagnose Parkinson.

Neuroloog Dr. J. Hoff van het Antonius Ziekenhuis zal een presentatie verzorgen met daarin veel aandacht voor de basis van Parkinson; symptomen, non-motorische symptomen, de behandeling van de ziekte van Parkinson en medicatie bij de beginnende fase. Na een korte pauze zal hij ingaan op het totaalpakket van paramedische zorg bij de ziekte van Parkinson.

Dr. J. Hoff, volgde de opleiding tot neuroloog in LUMC Leiden, sinds 2004 is hij werkzaam bij het St. Antonius ziekenhuis en lid van de Parkinson Adviesraad van de Parkinson Vereniging. In 2005 promoveerde hij in Ambulatory accelerometry in Parkinson’s disease.  Precies 200 jaar geleden schreef de Londense arts James Parkinson in zijn ‘Essay on the Shaking Palsy’ voor het eerst de ziekte van Parkinson. Ter ere daarvan is het boek 200 jaar ziekte van Parkinson’ uitgebracht waarvan dr. J. Hoff de teksten van James Parkinson van commentaar voorziet. In het boek gaat dr. J. Hoff dieper in op de bevindingen die James Parkinson indertijd deed en beschrijft hij de laatste ontwikkelingen op het gebied van diagnostiek en de behandeling van parkinson.

13.30 uur - 14.00 uur Ontvangst
14.00 uur - 14.05 uur Opening
14.05 uur - 14.50 uur

Presentatie dr. J. Hoff van het Antonius Ziekenhuis

• Wat is Parkinson?
  • Symptomen van Parkinson + de non-motorische symptomen
  • Behandeling van de ziekte van Parkinson/medicatie bij beginnende fase
14.50 uur - 15.15 uur Korte break
15.15 uur - 16.00 uur

Presentatie dr. J. Hoff van het Antonius Ziekenhuis

• Het totaalpakket aan paramedische zorg bij Parkinson
16.00 uur Einde programma

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.