Over Basisdag ‘Wat zijn parkinsonismen?’

Basisdag ‘Wat zijn parkinsonismen?’

Zaterdag 5 oktober 2019 wordt er dieper ingegaan op al uw vragen tijdens de Basisdag ‘Wat zijn parkinsonismen?’.

Deze bijeenkomst is voor mensen met een vorm van parkinsonismen, evt. partners, mantelzorgers, kinderen en ook familie en vrienden zijn van harte welkom. De bijeenkomst vindt plaats om 10:30 uur in het Van der Valk Hotel Sneek.

Dr. Barbera van Harten, werkzaam als neuroloog in het Medisch Centrum Leeuwarden, neemt u mee in de wereld van parkinsonismen. Ze is tevens bestuurslid van de Stichting Parkinson Platform Noord Nederland. (Het Parkinson Platform Noord Nederland (PPNN) is in 2010 opgericht vanuit het UMCG en Martini ziekenhuis. Ze beogen primair de samenwerking tussen alle betrokken disciplines rondom patiënten met de ziekte van Parkinson in het noorden van Nederland te optimaliseren en te harmoniseren, om daarmee de behandeling van patiënten met de ziekte van Parkinson te kunnen verbeteren.)

Zij zal deze dag veel gestelde vragen van de bezoekers beantwoorden: ‘Wat betekent het hebben van een vorm van parkinsonismen? Wat is er nog allemaal mogelijk?’

Tijdens haar presentatie zal zij ook dieper ingaan op de basiskennis van parkinsonismen:

• Wat zijn parkinsonismen?

• Symptomen van de diverse vormen van parkinsonismen en de non-motorische symptomen

• Behandeling bij de diverse vormen van parkinsonismen

• Het totaalpakket aan paramedische zorg bij parkinsonismen

Natuurlijk is er ook voldoende ruimte voor het beantwoorden van vragen uit de zaal.

10.30 uur - 11.00 uur Ontvangst
11.00 uur - 11.15 uur Opening
11.15 uur - 12.00 uur

Presentatie Dr. Barbera van Harten

• Wat zijn parkinsonismen?
  • Symptomen van de diverse vormen van parkinsonismen + de non-motorische symptomen
12.00 uur - 12.30 uur Beantwoording vragen
12.30 uur - 13.30 uur Lunch
13.30 uur - 14.15 uur

Presentatie Dr. Barbera van Harten

• Behandeling bij de diverse vormen van parkinsonismen
  • Het totaalpakket aan paramedische zorg bij parkinsonismen
14.15 uur - 14.45 uur Beantwoording vragen
14.45 uur Einde programma

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Ik ben geen lid en kom alleen € 35,00
Ik ben geen lid en neem iemand mee € 70,00