Verslag bijeenkomst van 13 februari 2019

vrijdag 15 februari 2019

Dr. J. Boringa over slaapstoornissen bij Parkinson

Kort verslag van het parkinson café van 13 februari 2019.

Het was mooi weer en velen kwamen naar de Kabouterhut om te luisteren naar de presentatie over slaapstoornissen bij parkinson door dr. J. Boringa, neuroloog en slaapdeskundige van het Meander Medisch Centrum. Het werd een duidelijk verhaal dat zo boeiend werd verteld dat de ruim vijftig aanwezigen vergaten te hoesten of met stoelen te schuiven. De pauze daarentegen was eigenlijk niet lang genoeg om alle reacties kwijt te kunnen en ook het laatste deel (Wat kunnen we eraan doen?) riep veel herkenning en vragen op. De powerpoint presentatie kunt u hier op de site nog eens rustig nalezen. (Klik hieronder op het .pdf-bestand als u niet over PowerPoint beschikt en op het .ppt-bestand als u Powerpoint wél heeft).

Verder hadden we nog een paar mededelingen:

• Gewezen wordt op de site van Parkinson-TV http://www.parkinsontv.nl/ waarin over allerlei onderwerpen in relatie met Parkinson voorlichting wordt gegeven (Aanbevolen!) Ook uitzendingen uit het verleden zijn nog te bekijken.
  • De cursus “Parkinson? Houd je aandacht erbij!” die in Amersfoort gegeven wordt gaat wegens tekort aan belangstelling niet van start in het voorjaar 2019.

de nieuwe planning is: september 3, 10, 17, 24 en 31; oktober 1 en 22; november 5 en 12 Zie https://www.parkinson-vereniging.nl/parkinson-academie.

• Via Parkinson Café Tiel hoorden we van een theatervoorstelling van Theater Toverbal die speciaal voor het Parkinson Café wordt uitgevoerd bij voldoende belangstelling. nDatum: ma 25 maart 2019, van 12.00 tot 16.00 uur, inclusief iets lekkers, voor €20,00.

Van harte aanbevolen.

Als laatste onderdeel van deze middag hebben we afscheid genomen van teamlid Annie van de Brink. Zij gaat verhuizen naar Gouda. Wij danken haar voor alles wat zij voor het Parkinson Café Amersfoort heeft gedaan en wensen haar veel geluk in haar nieuwe woonplaats

slaapstoornissen bij Parkinson 2019.pdf1,0 MBapplication/pdfdownload
slaapstoornissen bij Parkinson 2019.ppt5,2 MBapplication/vnd.ms-powerpointdownload