Verslag van het Parkinson Café Eindhoven 10 oktober 2019

Parkinson2Beat.jpg

Vandaag wordt het Parkinson Café gehouden in het Theehuis van Vitalis Peppelrode. Onze vertrouwde locatie de Carrousel is helaas, tegen gemaakte afspraken in, in gebruik door het management van Peppelrode. Door deze wisseling is de opkomst van bezoekers minimaal en kan de geplande activiteit niet doorgaan. Gelukkig hebben we een enthousiaste spreker in ons midden die een lezing wil houden voor dit kleine gezelschap. Verder zijn er vier studenten in ons midden van de Opleiding Ondernemerschap en Retail Management die zich met vragen tot de toehoorders richten.

Con Holzscherer heet de deelnemers aan het Parkinson Café welkom en leidt de spreker van vandaag in.

Ruud Overes vertelt over zijn fietstocht van 10.000 km door Europa.  “Sport zou een alternatief medicijn kunnen zijn voor de ziekte van Parkinson”. Neuroloog Bas Bloem van het Radboud UMC en de Amerikaanse neuroloog Jay Alberts van de Cleveland Clinic onderschrijven en onderzoeken dit. Ruud heeft zelf de ziekte van Parkinson en vertelt dat er steeds meer bewijs is dat sporten een uitermate goed en natuurlijk middel is om de Parkinson voortgang te vertragen.  Het verslag van zijn fietstocht op een speciaal aangemeten elektrische driewieler ligfiets sprak zeer tot de verbeelding. Ook de resultaten van de bij hem gedane scans en andere metingen voor en na afloop van zijn prestatie liegen er niet om. Verder legt hij het belang uit van voldoende slapen en van het intermittent fasting dieet.

De aanwezige 3e jaars studenten van de Opleiding Ondernemerschap en Retail Management leggen de aanwezigen uit dat zij op zoek zijn naar behoefte aan producten waardoor handelingen gemakkelijker worden. Zij hebben al een enquête rondgestuurd en gaan nu in gesprek met Parkinson patiënten.

Logo Parkinson_CAFE_300

Ds. Th. Fliednerstraat 5