Over GEANNULEERD: Verwendag voor partners/mantelzorgers

GEANNULEERD: Verwendag voor partners/mantelzorgers

Verwendag voor partners/mantelzorgers is geannuleerd

Op maandag 23 maart heeft het kabinet extra maatregelen uitgeroepen tegen de verdere verspreiding van het coronavirus. Alle bijeenkomsten van de Parkinson Vereniging worden daarom in ieder geval tot en met 1 juni 2020 geannuleerd. Daarom zal ook de Verwendag voor partners en mantelzorgers op donderdag 14 mei niet doorgaan.

Mensen die zich hebben aangemeld en die reeds hebben betaald, krijgen binnen vier weken hun geld teruggestort.
Uiteraard is het ook mogelijk om uw bijdrage voor Verwendag voor partners/mantelzorgers te doneren aan de Parkinson Vereniging. Uw gift zullen wij aanwenden voor onze kernactiviteiten. Wij stellen het zeer op prijs als u dit wilt doen. Laat het ons per e-mail weten wanneer wij uw bijdrage als een donatie mogen beschouwen: davey@parkinson-vereniging.nl.

Gaat u donderdag 14 mei a.s. mee met de Verwendag voor partners/mantelzorgers?

Ontdek het Groene Hart in de keuken

Gouda is wereldberoemd om haar kaas, siroopwafels, pijpen en aardewerk, maar deze stad biedt meer. In de lente is het heerlijk om naar buiten te gaan en te proeven wat moeder natuur allemaal te bieden heeft. Op donderdag 14 mei 2020 trekken we met u per fiets de historische binnenstad in, maar we rijden ook de regio rondom Gouda in om te kijken en proeven wat deze groenrijke omgeving allemaal te bieden heeft. Samen met andere partners/mantelzorgers gaat u de smaak van deze regio ervaren en dat maakt Gouda een bezoek meer dan waard.

Vanaf station Gouda vertrekken we omstreeks 12:00 uur per (huur)fiets richting Reeuwijk met ons knapzakje, waar we aan boord stappen van rustgevende fluisterboten.
We varen de Reeuwijkse Plassen op, waar we een palingvisser met hart en passie voor de visserij ontmoeten, die ons meeneemt naar zijn fuiken op zoek naar paling.

Daarna keren we terug naar Gouda voor een rondleiding op de kleinschalige zorgboerderij van een boerenzoon. Hij leidt ons door zijn biologische moestuin, langs de koeien, schapen en varkens die leven volgens het ritme van de seizoenen. Op deze ambachtelijke boerderij wordt alles nog met de hand gedaan.

We vervolgen onze route en brengen een bezoek aan de slager. Hij laat ons zien waar het vlees dat wij in de winkel kopen vandaan komt.

Met al deze prachtige ingrediënten uit het Groene Hart gaan we daarna zelf aan de slag in de keuken bij de Garenspinnerij om een overheerlijk 4-gangendiner te bereiden. Onder leiding van ervaren koks van Kookatelier Betty Blue gaan we de sterren van de hemel koken en genieten van de pure ingrediënten die we deze dag hebben vergaard.

In de sfeervolle ambiance van de Garenspinnerij gaan we de zelfbereide gerechten opeten en kunt u nog lekker natafelen met uw gezelschap.

Gedurende het gehele programma kunt u even lekker bijkomen van de stress van alle dag en heerlijk ontspannen van wat deze mooie dag u gaat brengen.

12:00 uur verzamelen Station Gouda
12:15 uur gezamenlijk wandelen naar de fietsverhuur (5 min. lopen)
12:30 uur vertrek per fiets richting Reeuwijk (15 min. fietsen)
13:00 uur uitvaren op de Reeuwijkse plassen
14:00 uur rondleiding op de zorgboerderij (10 min. fietsen)
14:45 uur per fiets naar Kookatelier Betty Blue waar de slager op ons wacht (10 min. fietsen)
15:30 uur vertrek richting De Garenspinnerij om met de ingrediënten aan de slag te gaan (5 min. fietsen)
17:00 uur diner
20:00 uur u mag op eigen gelegenheid of samen terug fietsen naar de fietsverhuur (5 min. fietsen) en vanaf daar naar het station wandelen (5 min.).

Aanmelden voor Het Groene Hart in de keuken
Deze dag is uitsluitend voor partners/mantelzorgers en dus niet voor degene met parkinson(isme). De eigen bijdrage bedraagt €25,- per lidmaatschap (drankjes zijn niet inbegrepen). Inbegrepen in het totale programma zijn natuurlijk wel de huurfiets, het lunchknapzakje en het uitgebreide 4-gangendiner. We gaan natuurlijk uit van mooi weer deze dag, maar zorg dat u bij slecht weer uitgerust bent met bijv. een paraplu, regenkleding of andere voorzorgsmaatregelen.

Aanmeldingen worden verwerkt in volgorde van binnenkomst, maar vol=vol.

Prijzen

Ticket Prijs