Verslag bijeenkomst van 13 maart 2019

maandag 18 maart 2019

Het Parkinsoncafé van 13 maart 2019

Het weer was afschuwelijk maar toch waren er nog zo'n 25 mensen op komen dagen in de Kabouterhut. We hebben een en ander kunnen horen over de organisatie van de sponsorloop naar Santiago de Compostela door Erik de Waal . Het is intussen een stichting geworden en de naam is veranderd in Parkinson Weg. Voor meer informatie zie:   www.parkinsonweg.nl

Vervolgens konden we kennis maken met de WOLK, een heup airbag. De heer Freek Dix had een duidelijk verhaal over deze bijzondere uitvinding die de heup bij een val beschermt tegen breuk. Het is een soort gordel,  onzichtbaar te dragen onder de kleding, makkelijk om te doen, wasbaar. De gordel geeft d.m.v. een gekleurd lampje aan of hij goed zit en of hij opgeladen moet worden. Hij bevat sensoren die de airbag activeren als je op je zij gaat vallen. Een automatisch systeem om via de mobiele telefoon en een app iemand te waarschuwen na een val is in ontwikkeling. De WOLK is te koop (€550) of te huur  (€49p/m) en een nieuwe luchtpatroon kost €75.

Meer informatie op de website  www.wolkairbag.com

De presentatie  is ook hier na te lezen:

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Amersfoort