Nieuwsflits Parkinson Café kwartaal 3 - 2019

Geachte Parkinson Café Woerden,

Ook dit zomerse kwartaal hebben we weer een goed gevulde nieuwsflits voor u, met interessante trainingen voor medewerkers van Parkinson Cafés, nieuws over mantelzorg- en partnergroepen, de online community, tips om uw bezoekers op weg te helpen in het aanbod van de Parkinson Vereniging en de mogelijkheden van ledenwerving en -binding.

Veel leesplezier en een hele fijne vakantieperiode!

Heeft u al een kijkje genomen in de speciale community voor medewerkers van Parkinson Cafés?

Heeft u een belangrijke vraag aan een collega-Parkinson Café medewerker of wilt u iets delen? Of bent u al een tijdje op zoek naar een goede spreker of een belangrijk document? Neem dan een kijkje of plaats zelf eenvoudig een berichtje in de community voor vrijwilligers van Parkinson Cafés

Log in op de website en bezoek de community
Deelnemen aan de basiscursus voor Parkinson Cafés? Meld u nu aan!

Fijn dat u actief bent voor de Parkinson Vereniging, binnen het Parkinson Café in uw regio. Nieuwe vrijwilligers kunnen deelnemen aan de basiscursus voor Parkinson Cafés.

Tijdens deze basiscursus besteden we aandacht aan de verschillende taken die te vervullen zijn binnen een Parkinson Café. Naast veel informatie, zal er ook geoefend worden met verschillende taakonderdelen.

We nodigen u graag uit om deel te nemen aan de cursus van woensdag 4 september 2019 van 9:45 uur tot 16:00 uur in Bunnik. Aanmelden graag voor 1 augustus per e-mail aan miriam@parkinson-vereniging.nl

Weten hoe bezoekers het Parkinson Café ervaren? Neem dan deel aan de training ledenwerving en ledenbinding in Heerenveen, Venray of Bunnik

In een aantal provincies zijn we dit jaar gestart met de training ledenwerving en ledenbinding. Een leuke en leerzame training van een dagdeel (13:00 uur tot 16:30 uur) waarbij niet alleen wordt ingezoomd op ledenwerving, maar juist ook heel erg wordt gekeken naar de ervaringen van bezoekers bij een Parkinson Café bezoek. Wat kunt u doen om dit bezoek nog beter te maken?

Heeft u nog niet deelgenomen aan deze training, maar lijkt het u wel leuk om hier meer over te weten te komen? We willen nog starten op dinsdag 1 oktober in Heerenveen, dinsdag 29 oktober in Venray en woensdag 6 november in Bunnik.

Aanmelden voor één van de 3 cursuslocaties kan tot 1 september via miriam@parkinson-vereniging.nl

Meld een partner/mantelzorg-groep in uw regio bij ons aan!

Steeds vaker horen wij dat partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) behoefte hebben aan regelmatig contact met andere partners en mantelzorgers in hun regio. Graag willen wij aan deze vraag tegemoet komen, door deze groepen zichtbaar te maken op onze website. Ook worden er op plekken waar deze groepen nog niet aanwezig zijn met behulp van mantelzorgorganisaties nieuwe groepen gestart.

Lees hier de vragen die wij hierover hebben
Staat uw team al juist geregistreerd?

Van een aantal Parkinson Cafés heeft de Parkinson Vereniging nog onvoldoende informatie over de medewerkers die werkzaam zijn in het Café, waardoor deze mensen niet geregistreerd staan in de administratie. Hierdoor ontbreekt de vrijwilligersverklaring waarmee vrijwilligers verzekerd zijn tijdens hun werkzaamheden voor het Café. Ook kunnen we hen om deze reden niet voorzien van de juiste informatie, scholing en waardering.

De coördinatoren van elk Parkinson Café hebben hierover een e-mail ontvangen met de vraag of het aantal medewerkers nog klopt en of zij nieuwe vrijwilligers willen wijzen op het inschrijfformulier op de website.

Ga nu naar het inschrijfformulier voor vrijwilligers
Hoort zegt het voort!

Leuk om te melden in het Parkinson Café  of in uw Parkinson Café Nieuwsbrief:

• 13 wandelaars lopen dit jaar de Nijmeegse Vierdaagse voor de Parkinson Vereniging. Ze hebben samen al bijna €11.500 euro bij elkaar gebracht. Sponsoren kan nog tot eind augustus via deze website.
  • Er zijn weer meldingen bij de Parkinson Vereniging binnengekomen over leveringsproblemen van levodopa. Het onderwerp heeft weer onze volle aandacht.Er is direct contact gezocht met alle betrokken partijen. Blijf dan ook uw bevindingen vooral melden: info@parkinson-vereniging.nl of telefonisch 030-6561369
  • Ervaart u problemen met de aanvraag of verlenging van uw rijbewijs bij het CBR? Blijft u dit dat vooral melden bij de Parkinson Vereniging! U kunt dit bij voorkeur doen per e-mail naar info@parkinson-vereniging.nl of telefonisch op nummer 030-656 13 69.
  • Basisdag 'Wat is parkinson?' zaterdag 14 september 2019 van 13:30 tot 16:00 uur Van der Valk Breukelen.
  • Basisdag 'Wat zijn parkinsonismen': Zaterdag 5 oktober 2019 van 10:30 tot 15:00 uur Van der Valk Sneek.
  • Cursussen Parkinson? Houd Je Aandacht Erbij! starten op: 3 september in Amersfoort, 10 september in Eastermar, 24 september in Bunnik, 24 september in Hellevoetsluis, 24 september in Leiden en op 30 september in Amstelveen.
  • Cursus Parkinson? Houd zelf De Regie! start 28 september in Leiden.
  • Workshop Parkinson en Werk: zaterdag 21 september 2019 Utrecht 13:00 tot 17:15 uur.

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.