Nieuwsflits 30 maart 2023

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u meer over:

• Laatste kaarten Symposium Wereld Parkinson Dag 15 april: 'Laat parkinson niet winnen!
  • Dansles speciaal voor mensen met Parkinson in Groningen
  • VIP 2: rapport over parkinsonwoonafdeling
  • Brain Research Center zoekt deelnemers voor medicijnonderzoek bij parkinson: LUMA studie
  • Workshop 'Parkinson en Werk'
  • Vragenlijst ‘Stapeling zorgkosten’
  • Bijeenkomst WPD Europees parlement
  • Help mee en steun het werk van ParkinsonNL

Veel leesplezier!Mail

Meld u nog snel aan voor het Wereld Parkinson Dag Symposium

'Laat Parkinson niet Winnen' is het grote thema rondom het Wereld Parkinson Dag Symposium op zaterdag 15 april a.s. Belangrijke thema's om zelf de regie te houden over uw ziekte komen op een afwisselende manier aan bod tijdens presentaties, optredens, interviews van o.a. Prof. Bas Bloem, Joop Alberda, Prof. Iris Sommer, Ellen van den Oever, Suzan Onstenk, Irma Scheurink, Parki Party e.v.a.

Lees meer over het symposium
Dansles speciaal voor mensen met Parkinson in Groningen

De ziekte van Parkinson zorgt ervoor dat mensen steeds minder goed kunnen bewegen. Daarom organiseerde Stichting Dans op Recept een bijzondere workshop in verpleeghuis Maartenshof in Groningen: een speciale dansles voor mensen met Parkinson.

klik hier om de video te kijken
VIP 2: rapport over parkinsonwoonafdeling

Fase 1 van het door ParkinsonNL gesubsidieerde ParkinsonNet project ‘Verpleeghuizen op weg naar Integrale Parkinsonzorg – 2’ (VIP2), dat zich bezig houdt met het verbeteren van de parkinsonzorg in verpleeghuizen, is afgerond.

Lees meer over de resultaten van deze studie

Het doel van dit onderzoek is uit te zoeken hoe veilig en werkzaam het nieuwe middel BIIB122 is voor de behandeling van deelnemers met de vroege fase van de ziekte van Parkinson.

Lees meer over dit onderzoek
Workshop 'Parkinson en Werk'

Heeft u parkinson(isme) en wilt u graag zo lang mogelijk met voldoening blijven werken?

De projectgroep Parkinson en Werk heeft naast informatiemateriaal, ook een workshop ontwikkeld, waarbij u meer informatie krijgt op vragen over Parkinson en Werk.

U kunt nog deelnemen aan de workshop van 13 mei 2023.

Klik hier om u aan te melden
Vragenlijst ‘Stapeling zorgkosten’

Patiëntenfederatie Nederland nodigt u graag uit voor het invullen van de vragenlijst ‘Stapeling zorgkosten’.

Klik hier om naar de vragenlijst te gaan
Samen met leden Europees Parlement stilstaan bij Wereld Parkinson Dag

De ziekte van Parkinson is op dit moment de snelst groeiende neurologische aandoening en heeft een grote impact op het leven van mensen met parkinson alsook op hun gezin. Het is goed daar op Wereld Parkinson Dag (11 april) bij stil te staan. Mede op initiatief van Bert-Jan Ruissen (Europarlementariër, lid van de ECR Group) en in samenwerking met enkele personen met de ziekte van Parkinson is een ontmoeting georganiseerd waarvoor u zich kunt aanmelden.

Lees meer en meld u aan
Help mee en steun het werk van ParkinsonNL

Parkinson stoppen begint nu. Met baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en innovaties. Zodat ieder mens met parkinson(isme) en zijn naasten zo goed mogelijk kunnen leven. Het ultieme doel: een wereld zonder parkinson. Daar staat ParkinsonNL voor.
Kijk op welke manier u kunt bijdragen.

Help mee

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.