Nieuwsflits november 2018

Geachte Parkinson Café Woerden,

In deze nieuwsflits vindt u de aanmeldlink voor de Algemene Ledenvergadering. Het thema van deze ALV is: Onderzoek in de schijnwerpers. Zes onderzoekers geven een presentatie over hun onderzoek. Komt u ook?

Tevens brengen we u graag op de hoogte van de huidige stand van zaken met betrekking tot de leveringsproblemen van Levodopa/carbidopa. Ook leest u over twee vacatures, een cursus van de Parkinson Academie en over zorgrobot Lea.

Veel leesplezier!

Algemene Ledenvergadering: u komt toch ook?

Tijdens de Algemene Ledenvergadering geven onderzoekers zes korte presentaties over interessante, recente onderzoeken die steun krijgen van de Parkinson Vereniging. Welke onderzoeken dit zijn, leest u op de website. Hier kunt u zich tevens aanmelden voor deze bijeenkomst. Daarnaast staan ook de gebruikelijke formele onderwerpen op de agenda. De bijeenkomst vindt plaats op 17 november in Hooglanderveen.

Meld u nu aan voor de Algemene Ledenvergadering
Spreekbeurthouders gezocht!

De Parkinson Vereniging beschikt over een enthousiast team van vrijwilligers die op verzoek een presentatie verzorgen. Wij zijn op zoek naar mensen met de ziekte van Parkinson die deze functie voor Noord-Nederland op zich willen nemen.

Lees hier de volledige functieomschrijving
Leveringsproblemen Levodopa/carbidopa: volg de updates!

We hebben het bericht ontvangen dat Mylan nu ook de verpakking van 100 stuks 100/25 mg levodopa/carbidopa weer levert. Omdat we van diverse leden zeer wisselende signalen krijgen over de beschikbaarheid van levodopa/carbidopa bij verschillende apotheken in Nederland, hebben we KNMP verzocht opnieuw de adviezen en afspraken over het leveren van levodopa/carbidopa bij apothekers onder de aandacht te brengen. Gezien de beperkte beschikbaarheid vinden we het heel belangrijk dat deze adviezen voorlopig nog worden opgevolgd.

Blijft u vooral uw bevindingen rondom deze leveringsproblemen melden via info@parkinson-vereniging.nl.

Ga naar de website voor de laatste updates
Docenten gezocht in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe

In het voorjaar van 2019 starten we in het hele land met de vernieuwde cursus ‘Parkinson? Houd je aandacht erbij!’ De cursus wordt gegeven door twee docenten, waarvan één iemand de ziekte van Parkinson heeft en één iemand niet.

Graag zetten we mensen in die ervaring hebben in het werken met groepen. Kent u binnen uw café iemand die docent zou kunnen worden in de regio Groningen, Friesland en Drenthe? Coby Pronk van de Parkinson Academie hoort het graag!

Stuur een mail naar Coby Pronk
Kom naar de workshop Parkinson en werk!

Heeft u parkinson(isme) en wilt u graag zo lang mogelijk met voldoening blijven werken in loondienst? De projectgroep 'Parkinson en Werk' heeft naast informatiemateriaal, ook een workshop ontwikkeld, waarbij u meer informatie krijgt op vragen over Parkinson en Werk. Er zijn nog plaatsen beschikbaar bij de workshop op 24 november in Utrecht.

Meld u nu aan voor de workshop in Utrecht
Zorgrobot Lea helpt bij parkinson

Bij de eerste gebruikersresultaten van Lea is gebleken dat Lea effect heeft bij mensen met Parkinson en voordelen biedt bij het leven met Parkinson. Lea helpt gebruikers weer te lopen, minder te vallen en met zelfvertrouwen weer zelfstandiger te zijn. Parkinsonpatiënten Kees en Ruud vertellen hun verhaal en de ervaring die zij met Lea gehad hebben. Trudy, ParkinsonNet fysiotherapeut, en Irma Scheurink, parkinsonpatiënt en voorzitter en oprichter van Parkinson Café Delft e.o. vertellen ook over hun visie op Lea. Wilt u Lea uitproberen of bijdragen aan de wetenschappelijke onderzoek?

[Gesponsord bericht]

Ontdek zorgrobot Lea

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.