Nieuwsflits Parkinson Cafés januari 2019

Geachte heer Vonk,

Allereerst willen we u en uw naasten graag alle goeds wensen voor 2019.

In deze nieuwsflits leest u over de rondgang die wij gaan maken door het land om uitleg te geven over het beheer van de nieuwe website, nuttige tips en weetjes van collega-Parkinson Cafés, diverse sponsoracties, verzekering in het café en de nieuwe training voor ledenwerving en -binding in het Parkinson Café.

Veel leesplezier!

Informatie over het beheer van de website

Communicatiemedewerker Nynke de Monchy en Miriam Leenders, activiteitencoördinator, komen in de maanden januari en februari in de provincies uitleg geven over het gebruik van de nieuwe Parkinson Vereniging website. Graag vertellen wij hoe u zelf de Parkinson Café pagina kunt vullen met up-to-date- informatie. Het heeft de voorkeur dat in ieder geval de content beheerder van uw Parkinson Caféteam aansluit bij deze bijeenkomsten.

Lees meer over deze bijeenkomsten in de provincies
Presentatie Parkinson2Beat

Ruud Overes (57) weet sinds 2017 dat hij parkinson heeft. Een nieuwe situatie waarin hij zich nieuwe doelen heeft gesteld en Parkinson2Beat heeft opgericht. Ruud heeft een inspirerende presentatie met mooie foto’s en filmpjes en komt graag langs om over de reis, Parkinson2Beat en de plannen van volgend jaar te vertellen.

Lees meer over de presentatie van Parkinson2Beat
Wandel mee voor de PV!

Loopt u, of iemand die u kent, in 2019 mee met de Nijmeegse Vierdaagse? Zijn er bezoekers in het Parkinson Café die zelf meelopen of ook iemand kennen die de Vierdaagse lopen?

Kom dan in actie als sponsorloper voor de Parkinson Vereniging. Vorig jaar haalden onze sponsorlopers samen ruim €23.580 op voor mensen met parkinson of een parkinsonisme. Als sponsorloper voor de Parkinson Vereniging ontvangt u een wandelshirt, verzorging en tips voor onderweg, een gezellige meeting met de andere sponsorwandelaars op de maandag van de Vierdaagse. Daarnaast staan we tijdens de Vierdaagse dagelijks voor u klaar in de Vierdaagse sponsorlooptent waar u gebruik kunt maken van een drankje, een peptalk en op uw gemak bij kan praten met de andere wandelaars. Diegene met het hoogste sponsorbedrag ontvangt op de laatste dag een bijzondere attentie.

Meld u nu aan als Vierdaagse sponsorloper
Training ‘Met succes nieuwe leden aantrekken en trouwe leden binden’

Op dinsdag 11 december 2018 heeft de Parkinson Vereniging in Den Haag de eerste training mogen organiseren voor vrijwilligers van Parkinson Café teams waarin ze aan de slag gingen met het thema ledenwerving en ledenbinding in een Parkinson Café. In een 3,5 uur durende training hebben de deelnemers handvatten gekregen om een geloofwaardig en authentiek verhaal te  vertellen aan nieuwe bezoekers.

Lees wat een deelnemer van deze cursus vindt
Tips van collega-Parkinson Cafés!

Heeft u een tip vanuit uw Parkinson Café? Meld het bij activiteitencoördinator Miriam Leenders zodat zij deze kan delen met alle andere Parkinson Cafés via de nieuwsflits! miriam@parkinson-vereniging.nl.

Dit keer tips van de Parkinson Cafés in Zeeland (Oss - Uden - Veghel), Alphen aan den Rijn en Reeuwijk)

Lees alle tips van andere Parkinson Cafés
Vervoer voor naar het Parkinson Café?

Met ANWB AutoMaatje vervoeren vrijwilligers hun minder mobiele plaatsgenoten tegen een geringe onkostenvergoeding. Doordat de ANWB al haar kennis, software, begeleiding, training en materiaal gratis beschikbaar stelt, kunnen gemeenten snel en zonder grote investeringen deze vervoerservice opzetten. Mensen zo lang mogelijk mobiel houden en laten deelnemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer is de reden dat de ANWB deze vervoerservice heeft opgezet. Het initiatief is lokaal georganiseerd en heeft geen winstoogmerk.

Lees meer over het automaatje van de ANWB
Hoe zijn bezoekers van een Parkinson Café verzekerd?

Er worden jaarlijks een heleboel mooie activiteiten georganiseerd door de Parkinson Café Teams. En dat niet alleen in de Parkinson Cafés, want er vinden ook steeds vaker activiteiten buiten het Parkinson Café plaats. U gaat bijvoorbeeld met de bezoekers van het Parkinson Café een dagje weg of u besluit met uw bezoekers deel te nemen aan een plaatselijke sportactiviteit. In hoeverre zijn de bezoekers dan verzekerd?

Lees meer over de verzekering voor bezoekers van het Parkinson Café

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.