Nieuwsflits mei 2019

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u over het evenement 'Express yourself' voor jonge mensen met parkinson, de Vierdaagse sponsorloop en het brede aanbod van de Parkinson Academie. Lees ook meer over De Beerze Tocht: een mooie sponsorfietstocht waaraan u kunt deelnemen. Ook vindt u de link naar alle presentaties van het Parkinson op Maat evenement dat recent plaatsvond. Tevens vindt u de link naar meer informatie over het GDNF-onderzoek, waarover deze week documentaires werden uitgezonden op NPO2.

Veel leesplezier!

Jong & Parkinson: 'Express yourself'

'Express yourself' is een creatief en kunstzinnig evenement voor jonge mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun gezinsleden. Het evenement vindt plaats op zaterdag 22 juni 2019 op een zeer ongedwongen en buitengewone locatie: Boerderij De Boerinn, Mijzijde 6, 3471 GM Kamerik. Meer informatie leest u op de website, waar u zich tevens kunt aanmelden.

Meld u nu aan voor het evenement 'Express yourself'
Steun onze lopers van de Nijmeegse Vierdaagse!

Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse wordt voor verschillende goede doelen gelopen, zo ook voor de Parkinson Vereniging.

Meerdere sponsorlopers hebben zich aangemeld. Onder hen voorzitter van de Parkinson Vereniging Jan Lantink. We vinden het geweldig dat zij zich willen inzetten. Wilt u de sponsorlopers steunen? Ga dan naar deze website.

Loopt u zelf de Vierdaagse en wilt u daarmee de Parkinson Vereniging steunen? Dat kan natuurlijk ook! Neem dan contact met ons op per mail: info@parkinson-vereniging.nl, of telefoon, 030-6561369.

Uitgebreid cursusaanbod in Parkinson Academie

De Parkinson Academie biedt een breed scala aan informatiedagen, workshops en cursussen voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme, partners of mantelzorgers en andere belangstellenden. Door het volgen van een van deze scholingen kunt u uw kennis en vaardigheden (verder) ontwikkelen en zo meer grip krijgen op uw kwaliteit van leven.

Bekijk het actuele aanbod van de Parkinson Academie
Verbeteringen in de community

Leden van de Parkinson Vereniging hebben op de website toegang tot de besloten ledencommunity. Hierin kunnen over verschillende thema's tips en ervaringen worden uitgewisseld.

Inmiddels is het mogelijk om zelf de keuze te maken of u wel of niet een melding wilt krijgen wanneer er een nieuw bericht of een reactie is geplaatst in de community. Ook kunt u in uw eigen profiel een foto en een kleine biografie toevoegen. Dit alles kunt u doen wanneer u bent ingelogd in 'Mijn Parkinson>Mijn profiel'.

Bent u lid? Ga nu naar de community
De Beerze Tocht voor de Parkinson Vereniging

De Vrienden van de Pedaleur organiseren voor het 7e jaar een goede doelentocht. Dit doen zij voor één van de leden die lijdt aan een parkinsonisme. Het doel is zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Parkinson Vereniging voor onderzoek doet naar deze ziekte. Fietst u ook mee in Middelbeers?

Lees meer over deelname aan de Beerze Tocht
Terugblik Parkinson Op Maat evenement

De Parkinson Vraagbaak geeft antwoord op prangende vragen in de eerste fase van de ziekte van Parkinson. Deze maand worden hier de presentaties van het Parkinson Op Maat evenement gedeeld dat op 15 maart plaats vond. Zo kunt u ze nog eens terugkijken of, als u niet aanwezig was, alsnog de informatie tot u nemen.

Bekijk hier de presentaties
Documentaire over GDNF-onderzoek

Deze week was de tweeluik 'Op zoek naar een parkinsonmedicijn' te zien op NPO2. De werkgroep wetenschapsnieuws geeft antwoord op vragen die deze documentaire kan oproepen en maakte voor u een begrijpelijke samenvatting van de wetenschappelijke publicatie over het betreffende onderzoek.

Lees meer informatie of kijk de uitzendingen terug

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.