Nieuwsflits 14 september 2023

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u over het volgende:

• Luchtvervuiling houdt verband met parkinson
  • ParkinsonTV in beweging
  • Ontmoetingsdag voor mensen met parkinsonisme PSP of CBD/CBS
  • Kom even tot rust tijdens 'Het Parkinson Weekend'
  • Patiëntenfederatie: voldoende verpleeghuisplekken zijn en blijven noodzakelijk
  • Lid-Maatschap voor naasten van leden van de Parkinson Vereniging
  • Steun het goede werk van ParkinsonNL

Veel leesplezier!Mail

Luchtvervuiling houdt verband met parkinson

Eén van de externe oorzaken van de ziekte van Parkinson is milieuvervuiling. Nieuw onderzoek van diverse Europese onderzoekers wijst fijnstof in de buitenlucht aan als mogelijke boosdoener.

Lees meer over deze studie
ParkinsonTV in beweging

BikevoorParkinson is net achter de rug met dit jaar een recordopbrengst. Maar ook vorig jaar fietsten we in Limburg een mooi bedrag bij elkaar. Daarmee ontwikkelden we de afgelopen maanden onder meer 6 prachtige afleveringen 'ParkinsonTV in beweging'.

Lees meer over de speciale uitzendingen
Ontmoetingsdag voor mensen met parkinsonisme PSP of CBD/CBS

Speciaal voor mensen met diagnose Progressieve Supranucleaire verlamming (PSP) of Corticobasaal syndroom (CBS/CBD)

Klik hier om u aan te melden
Kom even tot rust tijdens 'Het Parkinson Weekend'

Even uitrusten, praten en genieten van een verfrissend drankje of heerlijke lunch, kan tijdens 'Het Parkinson Weekend' natuurlijk bij het Parkinson Café Nijmegen (LUX Nijmegen)!

De plek om elkaar te ontmoeten en in gesprek te gaan!
Ook voor de kinderen zijn er allerhande leuke activiteiten in het Parkinson Café Nijmegen.
Loop eens binnen en ontmoet elkaar!

Lees meer over de activiteiten in het Parkinson Café Nijmegen
Patiëntenfederatie: voldoende verpleeghuisplekken zijn en blijven noodzakelijk

Mensen met een kwetsbare gezondheid voor wie zorg thuis geen optie is, moeten in Nederland in de nabije en verre toekomst terecht blijven kunnen in het verpleeghuis. Die oproep doet Patiëntenfederatie Nederland in aanloop naar het debat aanstaande donderdag in de Tweede Kamer over de toekomst van de ouderenzorg.

Lees hier het volledige bericht
Lid-Maatschap voor naasten van leden van de Parkinson Vereniging

De Parkinson Vereniging heeft een nieuw lidmaatschap voor naasten van leden van de vereniging: het Lid-Maat-schap. Hiermee bieden we naasten de mogelijkheid om met elkaar zoveel mogelijk te betekenen voor mensen met parkinson(isme). Met dit Lid-Maat-schap kunnen uw naasten (bijvoorbeeld uw partner, familie, vrienden, collega’s, buren) voor € 25,00 per jaar uw Lid-Maatje zijn. Een Lid-Maat-schap is altijd gekoppeld aan een regulier lidmaatschap.

Log in op de website en lees meer
Steun het werk van ParkinsonNL

Parkinson stoppen begint nu. Met baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en innovaties. Zodat ieder mens met parkinson(isme) en zijn naasten zo goed mogelijk kunnen leven. Het ultieme doel: een wereld zonder parkinson. Daar staat ParkinsonNL voor. Kijk op welke manier u kunt bijdragen.

Lees hier hoe u het werk van ParkinsonNL steunt

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.