Nieuwsflits Wereld Parkinson Week

Geachte heer Vonk,

In deze speciale nieuwsflits leest u meer over:

• Symposium Wereld Parkinson Dag 15 april:
    'Laat parkinson niet winnen!'
  • ParkinsonTV op 11 april WPD!
  • Documentaire 'De gezichten van parkinson'
  • Help mee en steun het werk van ParkinsonNL

Veel leesplezier!Mail

Wereld Parkinson Dag Symposium

Wereld Parkinson Dag symposium op zaterdag 15 april 2023 staat in het teken van 'Laat Parkinson niet Winnen'. Wat kunt u zelf doen om de regie te houden over uw ziekte? En welke invloed heeft uw leefstijl op het verloop van parkinson of parkinsonismen? Wie of wat kan helpen om parkinson(ismen) niet te laten winnen? Welke onderzoeken, beweeg-/voedingtips en hulpmiddelen geven op dit moment hoop en wat mogen we ervan verwachten? Dit en nog veel meer gaat u aanstaande zaterdag horen en zien, beleef het mee!

!! Er zijn geen kaarten meer verkrijgbaar !!

Lees meer over het symposium
ParkinsonTV op 11 april Wereld Parkinson Dag

In tegenstelling tot wat in de programmaflyer van ParkinsonTV staat, vindt de uitzending van april plaats op Wereld Parkinson Dag 11 april. Het thema van de uitzending is 'Hoe houd je regie over je leven?'. U kunt deze speciale uitzending vanavond om 19.00 uur zien op de website van ParkinsonTV.

Ga naar ParkinsonTV en kijk deze uitzending
Boekpresentatie op 11 april

Op dinsdag 11 april 2023 verschijnt het boek:
Yoga4Parkinson - Het yoga oefenboek wanneer bewegen niet (meer) vanzelfsprekend is geschreven door Marjan Overdiep en Dominique Prins-König. De boekpresentatie vindt plaats bij de Parkinson Vereniging.
Over het boek: Juist als bewegen niet (meer) vanzelfsprekend is door een beperking als de ziekte van Parkinson, kan yoga veel positieve effecten bieden. Dat blijkt niet alleen uit steeds meer wetenschappelijke studies, maar de schrijfsters vormen zelf het levende bewijs! Met Yoga4Parkinson willen zij dit bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen. Het is bestemd voor mensen die naast hun yogalessen thuis aan yoga willen doen, voor yogadocenten die inspiratie zoeken en voor iedereen die benieuwd is waarom yoga nou zo goed voor je is. Het boek bevat zowel informatie over yoga en parkinson als tientallen oefeningen waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

Meer lezen over Yoga4Parkinson
ParkinsonNL vraagt aandacht voor parkinson met de documentaire ‘De gezichten van parkinson’

Op 11 april 2023, is het Wereld Parkinson Dag. Een dag waarop veel parkinson-organisaties aandacht vragen voor de ziekte van Parkinson. ParkinsonNL doet dat dit jaar met de documentaire ‘De Gezichten van Parkinson’.

Veel mensen denken dat parkinson een ziekte is die voornamelijk ouderen treft. Dat is niet waar. Parkinson komt steeds meer bij jongere mensen voor en kent vele gezichten. Het beïnvloedt het leven enorm. En dat moeten veel meer mensen weten.

In de documentaire 'De Gezichten van Parkinson' vertellen Kim, Erik, Lilian en Rianne over hun leven met parkinson en over hun veerkracht. Mooie inspirerende verhalen. Neuroloog Rinkse van Koningsveld vertelt over de vele verschillende uitingsvormen van de ziekte. Allemaal zijn ze het erover eens: parkinson moet stoppen en daarvoor is onderzoek hard nodig.

Een 'must see' voor iedereen.

Bekijk hier de documentaire
Help mee en steun het werk van ParkinsonNL

Parkinson stoppen begint nu. Met baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en innovaties. Zodat ieder mens met parkinson(isme) en zijn naasten zo goed mogelijk kunnen leven. Het ultieme doel: een wereld zonder parkinson. Daar staat ParkinsonNL voor.
Kijk op welke manier u kunt bijdragen.

Help mee

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.