Nieuwsflits 18 april 2024

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u het volgende:

• Terugblik Symposium Wereld Parkinson Dag 2024!
  • Koninklijke onderscheiding voor Marten Munneke en Bas Bloem
  • Cursus ‘Zullen we over de toekomst praten?' op 24 mei a.s.
  • Glyfosaat, de goedkeuring van gif
  • Patiëntenfederatie Nederland zoekt leden voor Zorgpanel (40-55 jaar)
  • Hart van Nederland: medicijntekort Symmetrel
  • € 12.000,- voor ParkinsonNL overhandigd aan Bas Bloem

MailBlijf ook op de hoogte via onze website en sociale media!

Terugblik Symposium Wereld Parkinson Dag 2024!

Wat was het een mooie dag.
Afgelopen zaterdag 13 april was het dan eindelijk zover en ging het ledensymposium 'Goede Zorg, Mijn Zorg' van start in Nieuwegein.
Naast ontmoeting, muziek en gezellig samenzijn, werd er ook veel actuele kennis over Parkinson en parkinsonisme gedeeld. Met als bijzondere toegift natuurlijk de uitreiking van de Koninklijke onderscheiding aan Marten Munneke en Bas Bloem.

Bekijk hier een korte terugblik van het symposium
Koninklijke onderscheiding voor Marten Munneke en Bas Bloem

Op zaterdag 13 april 2024 ontvingen Marten Munneke en Bas Bloem een Koninklijke onderscheiding uit handen van Minister van Medische Zorg Pia Dijkstra. Dit vond plaats tijdens het jaarlijkse Wereld Parkinson Dag Symposium van de Parkinson Vereniging in Nieuwegein. Marten Munneke is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau en Bas Bloem tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. (Bron: Radboudumc)

Lees hier alles over de uitreiking tijdens WPD 2024
Cursus ‘Zullen we over de toekomst praten?' op 24 mei a.s.

Uw toekomst: denkt u daar weleens over na?
“Ruim driekwart van de mensen weet wat ze wil regelen voor het einde van hun leven, slechts een klein deel daarvan legt het ook daadwerkelijk vast.”
Om u te helpen bij het vastleggen van uw gedachten over dit onderwerp, is deze cursus.

Kijk hier voor meer informatie en aanmelden
Glyfosaat, de goedkeuring van gif

Veel boeren zeggen niet zonder glyfosaat te kunnen. Het bestrijdingsmiddel is zeer effectief en daarom ook de meest gebruikte onkruidverdelger ter wereld. Maar hoe veilig is glyfosaat?

Kijk hier de uitzending van Zembla terug
Patiëntenfederatie Nederland zoekt leden voor Zorgpanel (40-55 jaar)

Patiëntenfederatie Nederland lanceert een wervingscampagne om het Zorgpanel verder uit te breiden. De campagne richt zich op mensen die 40 tot 55 jaar oud zijn en wel eens gebruik maken van de zorg in Nederland. De zorg verbeteren op basis van ervaringen en meningen van patiënten. Dat is al 15 jaar het doel van het Zorgpanel van Patiëntenfederatie Nederland. Het Zorgpanel bestaat op dit moment uit zo’n 20.000 Nederlanders die vragenlijsten invullen en meedoen aan focusgroepen of interviews.

Meld u aan voor het zorgpanel
Hart van Nederland: medicijntekort Symmetrel

Het SBS6 actualiteitenprogramma 'Hart van Nederland' besteedde op woensdag 17 april 2024 aandacht aan het tekort van het medicijn Symmetrel.

Kijk hier de uitzending van Hart van Nederland terug
€ 12.000,- voor ParkinsonNL overhandigd aan Bas Bloem

Sta vooral niet stil bij parkinson maar kom in beweging voor meer onderzoek. Zo kwamen Yorick, zijn gezin en neefje Hayden samen in actie voor ParkinsonNL. Een bijzonder verhaal met een prachtige opbrengst: €12.000,-. Afgelopen zaterdag werd tijdens het Symposium Wereld Parkinson Dag het bedrag symbolisch overhandigd aan ParkinsonNL ambassadeur Bas Bloem. Lees het volledige verhaal op de website van ParkinsonNL.

Hartelijk dank voor uw lidmaatschap!

Door uw bijdrage worden activiteiten voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) mogelijk gemaakt. Hoe meer leden onze vereniging heeft, hoe groter onze slagkracht is op het gebied van belangenbehartiging, informatievoorziening en het regelen van ontmoetingen met gelijkgestemden.

Samen staan we sterker!
Breng een Lid-Maat-schap aan en draag hiermee een steentje bij!
Ja, ik help mee en maak een Lid-Maatje aan voor € 25,- per jaar!

Banner campagne drukwerk zonder lpnw

Meld uw naaste aan als Lid-Maatje

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.