Nieuwsflits Parkinson- en Yoppers Cafés
Kwartaal 3 - 2023
Tijd voor koffie!

Geachte heer Vonk,

In deze najaarsnieuwsflits leest u over:

• Basiscursus Parkinson- en Yoppers Café voor nieuwe vrijwilligers
  • Maak kennis met Cue2Walk.
  • Provincie bijeenkomsten in november!
  • Presentatie over Rollz rollators
  • Paul Verheij vertelt over zijn manier van leven met parkinson: 'Ik heb wel wat beters te doen'
  • Uitnodigingen versturen tijdens najaarsvakantie

Verder natuurlijk nieuws, informatie en tips om uw bezoekers op weg te helpen in het aanbod van de Parkinson Vereniging.

Veel leesplezier!

Klik hier om uw input voor de nieuwsbrief aan te leveren
Basiscursus Parkinson- en Yoppers Café voor nieuwe vrijwilligers

Op maandag 25 september a.s. is een Basiscursus Parkinson Café gepland voor nieuwe vrijwilligers in de teams van Parkinson- en Yoppers Cafés. Tijdens deze cursus besteden we aandacht aan de verschillende taken die te vervullen zijn binnen een Café. Daarnaast zal geoefend worden met verschillende taakonderdelen en is er ruime gelegenheid voor het uitwisselen van ervaringen en tips. De cursus is van 10.00 - 16.00 uur. Locatie: Kosterijland 12, 3981 AJ Bunnik (het verenigingskantoor van de PV). U bent welkom vanaf 9.45 uur.

Wilt u de basiscursus volgen?
Geef u dan (uiterlijk woensdag 13 september a.s.) op via cafe@parkinson-vereniging.nl.
In de week voor de cursus krijgt u dan verdere informatie opgestuurd.

Lees meer over de basiscursus
Maak kennis met Cue2Walk

Wordt uw Parkinson Café bezocht door mensen die loopproblemen ervaren ten gevolge van Parkinson? Dan komen wij graag gratis informatie delen over de Cue2Walk, een hulpmiddel dat mensen met Parkinson(isme) ondersteunt bij het voorkomen of doorbreken van loopverstoringen.

Graag komen we volledig vrijblijvend en kosteloos langs bij uw Parkinson Café om verdere toelichting te geven over de Cue2Walk. Hier zal dan ook ruimte zijn voor een demonstratie en het uitproberen van het apparaat. Neem bij interesse of vragen contact op met Rein van Zutven en Sophie Adriaansens via info@cue2walk.nl

Klik hier voor meer informatie over Cue2Walk
Provincie bijeenkomsten Parkinson- en Yoppers Cafés

In de maand november komen we naar alle provincies om te horen hoe het gaat met de werkgroepen en de Parkinson- en Yoppers Cafés en waaraan eventueel behoefte is. De laatste ontwikkelingen vanuit het verenigingsbureau worden besproken en er is natuurlijk ruim tijd voor onderlinge uitwisseling tussen de verschillende Cafés.

Vindt u het leuk als we met de Provincie Bijeenkomst naar uw Parkinson- of Yoppers Café komen? Stuur een mail naar cafe@parkinson-vereniging.nl, dan nemen we snel contact met u op.

Zodra de data voor de provincie bijeenkomsten gepland zijn maken we die aan u bekend.

Presentatie over Rollz rollators

Een rollator die snel en eenvoudig is te transformeren naar een rolstoel en weer terug. Dat is de praktische meerwaarde van een Rollz rollator.

Over deze rollator (en andere) kan een presentatie gegeven worden in uw Parkinson Café. Hierbij zal ook aandacht besteed worden aan houding en veilig lopen met een rollator, mogelijkheden voor aanvragen van vergoedingen, huur/leensystemen en de verschillende Parkinson rollators die worden aangeboden. Daarnaast is er ruimte voor persoonlijke vragen.

Heeft u interesse of wilt u meer informatie, neem dan contact op met Cor Adriaanse, cor@rollz.com .

Lees meer over Rollz rollators
Paul Verheij: 'Ik heb wel wat beters te doen.'

Toen hij 44 jaar was kreeg Paul Verheij de diagnose. In dit boek schrijft hij over zijn leven met parkinson in korte verhalen, gedichten en tekeningen. Parkinson Cafés kunnen Paul uitnodigen over zijn leven en over het boek te komen vertellen. Hij stemt de inhoud van zijn lezing af op de samenstelling van het publiek en als daar belangstelling voor is neemt hij door hem zelf gemaakte muziek, tekeningen en schilderijen mee.

Na afloop is er gelegenheid het boek aan te schaffen.

U kunt telefonisch contact opnemen met Paul Verheij,
telefoonnummer: 06-46771118

Lees meer over het boek
Uitnodigingen versturen tijdens herfstvakantie

In de herfstvakantie zijn er minder medewerkers op kantoor aanwezig. De werkzaamheden voor de Parkinson Cafés zullen in de herfstvakantie op een laag pitje staan.

Lever uw uitnodigingen dus het liefst voor- of na de herfstvakantie aan.

Hoort zegt het voort!

Informatief om te melden in het Parkinson Café of in uw Parkinson Café Nieuwsbrief:

Activiteitenaanbod van de Parkinson Academie:

Klik hier voor het actuele aanbod
Laat parkinson niet winnen!

Bent u de baas over uw eigen leven? Of laat u de ziekte van Parkinson álles bepalen? Met werk bijvoorbeeld. Er komt heel wat op u af als u wilt blijven werken met parkinson. Zijn er misschien aanpassingen nodig? Hoe gaat u om met uw energie? Hoe lang kunt u nog blijven werken? En wat doet u als het echt niet meer gaat? De Parkinson Vereniging helpt u met deze en andere vragen. Met als doel maximale regie over uw dagelijkse leven. Want uw leven is van u. Niet van parkinson.

Om dit doel te bereiken ondersteunen we mensen met parkinson, parkinsonisme en naasten om met belangrijke levensuitdagingen om te gaan. We faciliteren ontmoetingen en activiteiten, zijn een spreekbuis naar de zorg en maatschappij en bieden veel informatie over relevante onderwerpen zoals werken, sporten, voeding, behandelingen, onderzoek en nog veel meer.

De Parkinson Vereniging is een inspirerende en actieve vereniging die zich inzet voor een zo goed mogelijke kwaliteit van leven voor de ruim 63.500 mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun naasten. Bij de Parkinson Vereniging onder steunen, helpen en versterken we elkaar.

Breng een nieuw lid aan en laat parkinson niet winnen!
Ja, ik help mee en maak een medebezoeker van het Parkinson Café ook lid voor € 3,75 per maand!
Logo-Parkinson_RGB

Maak uw Parkinson Café bezoekers lid

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.