Nieuwsflits 7 december 2023

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u het volgende:

• Parkinson wereldwijd nog weinig bekend
  • ‘Goede zorg, mijn zorg’
  • Schrijf u nu in voor het cursusaanbod van januari 2024, vol=vol!
  • Deelnemers gezocht: onderzoek naar depressie bij parkinson
  • Werving deelnemers die willen bijdragen aan platform 'Jong en parkinson'
  • ‘Parkinson wacht niet. Doneer nu en stop parkinson’

Blijf ook op de hoogte via onze website en sociale media!
Mail

Bedankt, jullie zijn goud!

Vandaag is het 'Nationale Vrijwilligersdag'. Voor ons een mooi moment om de vrijwilligers van de Parkinson Vereniging te bedanken voor hun enorme inzet voor mensen met Parkinson(ismen) en hun naasten.
Jullie maken de mooiste bijeenkomsten, trainingen, spreekbeurten en onderzoeken mogelijk!
Dankzij de inzet van onze vrijwilligers kunnen wij al onze activiteiten mogelijk maken.
Activiteiten met een gouden randje!

Dank je wel voor jullie enorme inzet!

Parkinson wereldwijd nog weinig bekend

De bekendheid van het grote publiek met de ziekte van Parkinson is beperkt en verschilt per land, maar neemt wel toe. Toch wordt de impact van deze ziekte op het leven van de patiënt nog steeds onderschat. Kennis en begrip bij het publiek kunnen een ruggensteun zijn bij het zo goed mogelijk blijven functioneren binnen de eigen leefgemeenschap, concludeert een recente Noord-Ierse publicatie.

Klik hier om de hele publicatie te lezen
‘Goede zorg, mijn zorg’

Ieder jaar op 11 april is het Wereld Parkinson Dag. In het kader hiervan houdt de Parkinson Vereniging op zaterdag 13 april haar jaarlijkse symposium.

Achter de schermen zijn we al hard bezig met de voorbereidingen. De locatie, het thema en een paar hints naar het programma willen we in onderstaand filmpje met u delen.

Film: WPD 2024

Zet zaterdag 13 april alvast in uw agenda!

Schrijf u nu in voor het cursusaanbod van januari 2024, vol=vol!

De Parkinson Academie biedt een breed scala aan informatiedagen, workshops en cursussen voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme, partners of mantelzorgers en andere belangstellenden. Door het volgen van deze scholing kunt u uw kennis en vaardigheden (verder) ontwikkelen en zo meer grip krijgen op uw kwaliteit van leven.
De eerste cursussen van 2024 staan alweer online.
Meld u snel aan vol=vol!

Bekijk hier het cursusaanbod van 2024
Deelnemers gezocht: onderzoek naar depressie bij parkinson

Helaas krijgen mensen met de ziekte van Parkinson relatief vaak (tot wel 50%) te maken met depressieve klachten. De belangrijkste klachten zijn je somber voelen of minder tot geen interesse meer hebben in dingen en/of er minder plezier aan beleven.

Klik hier voor meer informatie of aanmelden
Werving deelnemers die willen bijdragen aan platform 'Jong en parkinson'

BikevoorParkinson is hét jaarlijkse fietsevenement waar mensen met parkinson(isme), naasten, zorgverleners en iedereen die deze mensen een warm hart toedraagt samenkomen. Naast het doel om samen in beweging te zijn wordt er jaarlijks gefietst voor een concreet project. In 2023 is gefietst voor de ontwikkeling en realisatie van een online platform ‘Jong en Parkinson’.

Lees hier de volledige oproep
Najaarscampagne ParkinsonNL: ‘Parkinson wacht niet. Doneer nu en stop parkinson’

ParkinsonNL lanceert haar fondsenwervende campagne ‘Parkinson wacht niet. Doneer nu en stop parkinson’. Met deze campagne wil ParkinsonNL de urgentie van de ziekte en het belang van onderzoek benadrukken. En dat is hard nodig! Want het aantal mensen met de ziekte van Parkinson groeit enorm; parkinson is op dit moment de snelst groeiende hersenziekte ter wereld. Een meedogenloze ziekte die levens voorgoed ingrijpend verandert. Via radio, bannering, social en print zal de campagne in december 2023 en januari 2024 worden uitgerold.

Lees meer en steun deze campagne!

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.