Nieuwsflits 17 augustus

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u over het volgende:

• Kennen wij uw diagnose?
  • Deelnemers gezocht voor onderzoek freeze of gait
  • Oproep Patiënten VolgProgramma UMCU
  • Herziene brochure geavanceerde therapieën
  • Het jaarlijkse biljarttoernooi voor mensen met parkinson
  • U helpt ons met het invullen van dit onderzoek over bestrijdingsmiddelen?
  • Steun het goede werk van ParkinsonNL

Veel leesplezier!

Mail

Kennen wij uw diagnose? (Herhaalde oproep)

Per abuis zat er een fout in de link in deze oproep in de nieuwsflits van 10 augustus. Onderstaande link kunt u gebruiken om uw diagnose aan ons door te geven.

Het gebeurt vaak dat men eerst de diagnose parkinson krijgt, en dat deze pas later wordt bijgesteld naar parkinsonisme. Heeft u ook een parkinsonisme, maar is dat bij ons nog niet bekend? Stuur ons een e-mail met uw naam, woonplaats (eventueel lidnummer) en de juiste diagnose. Dan kunnen we u voorzien van de juiste informatie.

Geef ons uw diagnose door
Deelnemers gezocht voor onderzoek naar de nauwkeurigheid van automatische freeze of gait herkenning

Met dit project wordt door het Radboudumc en het Amsterdam UMC onderzocht hoe nauwkeurig freezing automatisch wordt herkend door het apparaat van Cue2Walk.

Lees meer en meld u aan
Oproep: het Patiënten VolgProgramma van het UMC Utrecht

Wij nodigen u uit om deel te nemen aan het Patiënten VolgProgramma van het UMC Utrecht.

Met deze oproep willen wij u vragen mee te werken aan het onderwijs aan studenten geneeskunde van de universiteit Utrecht.

Lees meer en meld u aan
Herziene uitgave brochure geavanceerde therapieën

In samenwerking met ervaringsdeskundigen en experts is er de afgelopen maanden gewerkt aan een volledige herziening van de brochure over geavanceerde therapieën. U kunt deze downloaden vanaf de website of opvragen op het verenigingsbureau: 030 - 656 13 69.

Neem alvast een kijkje in de brochure
Biljarttoernooi voor mensen met parkinson

Stichting Parkinsonevents organiseert dit jaar op woensdag 18 oktober voor de 11e keer het jaarlijkse 'Ruud van der Horst’ biljarttoernooi voor mensen met parkinson.

Lees meer en meld aan
U helpt ons met het invullen van dit onderzoek over bestrijdingsmiddelen?

FNV kleinAanleiding om deze enquête te houden is het manifest bestrijdingsmiddelen dat de FNV samen met milieuorganisatie Natuur & Milieu, de Parkinson Vereniging en de Parkinson Alliantie Nederland heeft opgesteld.

De FNV vindt dat de overheid mensen en natuur onvoldoende beschermt tegen schadelijke effecten van bestrijdingsmiddelen. “Bij de FNV streven ze ernaar dat u veilig en gezond kunt werken, bij voorkeur zonder schadelijke bestrijdingsmiddelen. Met deze enquête willen ze ook graag uw mening horen over het gebruik van bestrijdingsmiddelen op het werk en de mate van bescherming, die u daarbij ervaart of in het verleden heeft ervaren.

De enquête van FNV is volledig anoniem en het invullen ervan neemt slechts 5 tot 10 minuten van uw tijd in beslag.”
(Invulinstructies voor mensen die niet meer werken: lees daar waar staat ‘Krijgt u uitleg’, ‘Kreeg u uitleg’. En noteer bij vraag 12 hoeveel jaar geleden u met bestrijdingsmiddelen werkte).

Doe mee aan het onderzoek over bestrijdingsmiddelen! (fnv.nl)
Steun het werk van ParkinsonNL

Parkinson stoppen begint nu. Met baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en innovaties. Zodat ieder mens met parkinson(isme) en zijn naasten zo goed mogelijk kunnen leven. Het ultieme doel: een wereld zonder parkinson. Daar staat ParkinsonNL voor. Kijk op welke manier u kunt bijdragen.

Lees hier hoe u het werk van ParkinsonNL steunt

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.