Nieuwsflits maart 2019

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u over de mogelijkheid voor vergoeding van de contributie, een update over de leveringsproblemen van medicatie, diverse bijeenkomsten van de Parkinson Academie, een vacature voor standmedewerker, over de verwendag en de nieuw geplande yoppersdag.

Onlangs hebben wij alle leden een enquête toegestuurd met betrekking tot het Meerjaren Beleidsplan. We hebben veel respons op deze enquête ontvangen. We danken iedereen hartelijk voor de hiervoor genomen tijd en moeite en we zijn blij met zo'n betrokken achterban!

Veel leesplezier!

Vergoeding van de contributie door de zorgverzekeraar

Een aantal ziektekostenverzekeraars vergoedt de contributie voor het lidmaatschap, geheel of gedeeltelijk, in de aanvullende verzekering. U kunt dit
navragen bij uw verzekeraar of nakijken in het overzicht dat op de website staat. Mocht u voor vergoeding in aanmerking komen dan kunt een betaalbewijs opvragen bij de vereniging door een e-mail te sturen naar info@parkinson-vereniging.nl

Bekijk hier het overzicht van vergoedingen op de website
Update leveringsproblemen levodopa/carbidopa

Apothekersorganisatie KNMP heeft laten weten dat van zowel levodopa/carbidopa 125 mg als levodopa/benserazide 125 mg er in ieder geval één merk beschikbaar is. Mogelijk moet een apotheek hiervoor wel navraag doen bij verschillende groothandels. Aangeraden wordt om nieuwe medicatie tijdig te bestellen bij uw apotheek. Merkt u bijwerkingen of verminderde werking na het wisselen van merk of soort medicijnen? Meld dit bij Lareb, www.lareb.nl.

Lees alle updates over de leveringsproblemen
Workshop 'Parkinson en Werk' in Bunnik op 6 april

Op zaterdag 6 april wordt in het verenigingsbureau in Bunnik de workshop 'Parkinson en Werk' gehouden. Deze workshop is bedoeld voor werkende mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme en hun eventuele partners/mantelzorgers. U kunt zich hiervoor aanmelden op de website.

Meld u nu aan voor deze workshop
Meld u aan voor de basisdag over parkinsonismen

Zaterdag 30 maart 2019 wordt er dieper ingegaan op al uw vragen tijdens de basisdag ‘Wat zijn Parkinsonismen’. Deze bijeenkomst is voor mensen met een vorm van parkinsonisme. Partners, mantelzorgers, kinderen en ook familie en vrienden zijn van harte welkom.

De bijeenkomst vindt plaats in: Van der Valk Hotel Oostzaan-Amsterdam, Westeinde 1, 1511 MA Oostzaan.

Meld u nu aan voor de basisdag over parkinsonismen
Vacature: Standmedewerker Noord- en Zuid-Nederland

De vereniging beschikt over een stand die wordt geplaatst bij parkinson-gerelateerde symposia en congressen. Tevens bij de opening van een Parkinson Café of specifieke themabijeenkomsten in een Café. Voor het team van standmedewerkers zijn wij op zoek naar een vrijwilliger voor Noord- en Zuid-Nederland.

Lees hier de volledige vacature
Verwendag voor partners en mantelzorgers

Lijkt het u leuk om op donderdag 23 mei 2019 heerlijk te genieten in een gezellige stad in Nederland samen met andere partners en mantelzorgers? Een dag waarbij gezelligheid en aandacht voorop staan. Even lekker bijkomen van de stress van alle dag en heerlijk samen ontspannen in een gezellige ambiance. Ga een dagje uit in de hoofdstad van Noord Brabant:
’s-Hertogenbosch.

Meld u nu aan voor de verwendag voor partners/mantelzorgers
Workshop parkinson(ismen) en de naasten

Een waardevolle workshop voor u als naaste van iemand met parkinson of een vorm van parkinsonisme. Samen met de andere deelnemers gaat u aan de slag met herkenbare onderwerpen, zoals:

• Wat betekent het voor u dat de ander de ziekte heeft?
  • Hoe zorgt u dat u zelf genoeg energie overhoudt, terwijl u zo druk bent met de zorg voor de ander?
  • Wanneer vertelt u anderen over uw situatie en wanneer niet?
  • Wat als uw keuze niet het beste lijkt te zijn voor de ander?

Deze en andere vragen komen aan bod in de workshop. Er staan nu workshops gepland in Alphen aan de Rijn en Bunnik. Binnenkort komen er meer plaatsen bij, ook in andere delen van het land, dus houd onze website in de gaten.

Lees meer over deze workshop op onze website
Mooi bedrag voor de Parkinson Vereniging

Rotary Brielle-Voorne Putten en Europoort heeft met een wijnproeverij maar liefst 1.500 euro ingezameld voor de Parkinson Vereniging! Wij bedanken de Rotary Club voor deze prachtige bijdrage.

Save the date! Jong & Parkinson 'Express Yourself'

Zaterdag 22 juni vindt er een zomers evenement plaats voor jonge mensen met de ziekte van parkinson(ismen) en hun gezin. Neem deel aan creatieve workshops en sluit de dag af met een gezellige barbecue. Meer informatie volgt nog op onze website.

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.