Nieuwsflits Parkinson Café kwartaal 2 - 2019

Geachte heer Vonk,

Ook dit kwartaal hebben we weer een goed gevulde nieuwsflits voor u, met nieuws over mantelzorg- en partnergroepen, de online community, tips om uw bezoekers op weg te helpen in het aanbod van de Parkinson Vereniging, ledenwerving en -binding en het halfjaarprogramma. Daarnaast ook een tip van een collega-café en nieuws over de Rabobank Verenigingscampagne.

Veel leesplezier!

Meld een partner/mantelzorg-groep in uw regio bij ons aan!

Steeds vaker horen wij dat partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) behoefte hebben aan regelmatig contact met andere partners en mantelzorgers in hun regio. Graag willen wij aan deze vraag tegemoet komen. Wij hebben daarom enkele vragen over specifieke partner/mantelzorggroepen die er in het land zijn.

Lees hier de vragen die wij hierover hebben
Gebruikt u hem al? De speciale community voor medewerkers van Parkinson Cafés!

In de maanden januari en februari zijn we bij u langsgekomen om uitleg te geven over de nieuwe website van de Parkinson Vereniging en de mogelijkheden daarvan voor de Parkinson Cafés. Ook hebben wij u kennis laten maken met de community voor vrijwilligers van Parkinson Cafés. Heeft u al gebruik gemaakt van de community?

Lees meer over de community voor cafévrijwilligers
Houd uw bezoeker op de hoogte van belangrijke informatie-/cursusdagen

Er wordt veel georganiseerd voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) en hun naasten. Zoveel zelfs dat mensen soms door de bomen het bos soms niet zien. Hoe kunnen wij het onze bezoekers daarom zo makkelijk mogelijk maken?

Lees hier hoe u uw bezoekers op weg kunt helpen
Halfjaarprogramma najaar 2019

Net als voorgaande jaren hebben de Parkinson Cafés de mogelijkheid om eenmaal per halfjaar het programma voor het aankomende halfjaar te verzenden. Leden die een e-mailadres hebben, ontvangen het programma per e-mail. Leden die geen e-mailadres hebben, ontvangen het programma per post.

De deadline voor het aanleveren van het tweede halfjaarprogramma van 2019 is 1 juni 2019.

Lees hier de procudure voor aanlevering van het programma
Tip van Parkinson Café Maastricht

Ter gelegenheid van Wereld Parkinson Dag én van het 3-jarig bestaan van ons café hebben wij een prachtige film laten zien in het filmhuis in Maastricht voor onze bezoekers. "A late quartet", een mooie film over parkinson.

Lees meer over deze tip van Parkinson Café Maastricht
Informatie op de Leestafel

Een mooie leestafel waarop up-to-date informatie ligt nodigt uit tot lezen en kijken. Helaas raken sommige materialen verouderd, omdat een thema niet meer actueel is of omdat de inhoud te snel verandert of wijzigt. Dit is bijvoorbeeld aan de hand met de set Wmo-kaarten van de Parkinson Vereniging.

Lees meer over de Wmo-informatie
Training Ledenwerving/ledenbinding geeft nieuwe inzichten op hoe bezoekers het Parkinson Café ervaren

In een aantal provincies zijn we dit jaar gestart met de training ledenwerving en ledenbinding. De naam van de training doet vermoeden dat er heel erg wordt ingezoomd op het werven van nieuwe leden, maar er wordt juist ook heel erg  gekeken naar de ervaringen die bezoekers beleven bij een Parkinson Café bezoek.

Lees meer over ledenwerving en ledenbinding
Rabo Fietstocht wordt in 2019 Rabobank VerenigingsCampagne

De nieuwe Rabobank Verenigingscampagne wordt in 2019 geïntroduceerd als opvolger van de jaarlijkse Rabo Fietstocht. Na vijf mooie jaren Rabo Fietstocht wil de Rabobank met deze nieuwe campagne verenigingen, stichtingen en scholen met nog meer geld ondersteunen en meer inhoud geven aan haar ledenbetrokkenheid. De exacte invulling van deze campagne en de uiteindelijke naam hiervan worden nog nader uitgewerkt.

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.