Nieuwsflits 5 juni 2020

Geachte heer Vonk,

De gevolgen van de coronacrisis, hoe is het nu met u? We horen het graag en vragen u daarom ons dit te laten weten door een kleine vragenlijst in te vullen. Verder leest u in deze nieuwsflits twee oproepen voor deelname aan onderzoek. Ook delen we graag de mooie prestatie van Eric van de Peppel en zijn zoon en schoondochter met u. Tot slot vragen we uw aandacht voor onze sponsorlopers, die zelf een alternatief bedachten voor de Nijmeegse Vierdaagse. Ze kunnen uw steun goed gebruiken!

Veel leesplezier!

De gevolgen van de coronacrisis: Hoe gaat het nu met u?

We willen graag weten hoe het met u gaat. En welke gevolgen de coronacrisis heeft voor uw gezondheid en welzijn. Daarom vragen we u om een korte enquête in te vullen. Met de resultaten kunnen we de focus van onze belangenbehartiging bepalen. Er is een vragenlijst voor mensen met parkinson(ismen) en tevens een vragenlijst voor mantelzorgers.

Ga nu naar de vragenlijsten
Mooi sponsorbedrag voor de Parkinson Vereniging

Eric van de Peppel en zijn zoon Jesse en schoondochter Lisa zouden op 5 april de halve marathon lopen in Berlijn, gesponsord voor de Parkinson Vereniging. Helaas kon dit niet doorgaan door de coronamaatregelen. Maar omdat het drietal al veel geld had opgehaald, bedachten zij een alternatief! Afgelopen zaterdag liepen zij hun eigen halve marathon, op gepaste afstand. De lopers werden feestelijk onthaald door een klein comité. De opbrengst van deze fantastische actie bedraagt maar liefst 5.625,29 euro! De Parkinson Vereniging is Eric, Lisa en Jesse erg dankbaar hiervoor.

Wandelen tegen parkinson

Oud-Vierdaagse sponsorlopers blijven in beweging voor parkinson, ook in coronatijd De voorbereidingen voor de 104de Vierdaagse waren nog in volle gang: nieuwe wandelschoenen werden ingelopen, iedere week werd er enthousiast getraind, routes werden alvast verkend en overnachtingsadressen werden geboekt. De Vierdaagse sponsorlopers van de Parkinson Vereniging waren er bijna klaar voor toen het coronavirus roet in het eten gooide. De sponsorlopers bedachten zelf een alternatief!

Lees meer en steun onze wandelaars!
Oproep TRACK-PD

De TRACK-PD studie is een MRI onderzoek bij patiënten met de ziekte van Parkinson. Hierbij wordt onderzocht of we met behulp van een extra sterke MRI-scan van het brein, de diagnose parkinson al in een vroege fase kunnen stellen. De onderzoekers zijn nog op zoek naar deelnemers voor deze studie

Lees hier de volledige oproep
Vragenlijst CBR over stelselwijziging

In het kader van de stelselwijziging rondom rijbewijzen wil het CBR graag breed eenieders mening hierover peilen. Het CBR wil graag de volgende vragenlijst onder de aandacht brengen van alle rijbewijshouders. Het invullen van de vragenlijst duurt zo’n 15 tot 20 minuten. De deadline is uiterlijk 8 juni.

Vul nu deze vragenlijst van het CBR in
Onderzoek naar relatie tussen de ziekte van Parkinson en de mondgezondheid-gerelateerde kwaliteit van leven

Astrid van Leeuwen is zesdejaars tandheelkundestudent aan het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam. Zij doet in samenwerking met Drs. M. C. Verhoeff,  Prof. Dr. F. Lobbezoo en Dr. M. Koutris van de afdeling Orofaciale Pijn en Disfunctie (ACTA) onderzoek naar de relatie tussen de ziekte van Parkinson en de mondgezondheid-gerelateerde kwaliteit van leven. In dit kader roept zij mensen met parkinson op om hieraan een bijdrage te leveren.

Lees hier de volledige oproep

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.