Nieuwsflits 13 januari 2021

Geachte heer Vonk,

Allereerst willen we u het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Samen met u hopen wij dat 2021 ons meer ruimte biedt om elkaar weer te ontmoeten. Vooralsnog moeten we echter nog even geduld hebben, omdat de landelijke lockdown is verlengd tot en met 9 februari.

In deze nieuwsflits leest u over een online pilot-bijeenkomst voor volwassen kinderen van mensen met parkinson(isme) en andere digitale bijeenkomsten van de Parkinson Academie. En wist u al dat u in 2021 subsidie kunt aanvragen voor regionale activiteiten voor Jonge mensen met parkinson? Tot slot leest u over de online danssessies van DansPark waaraan u gedurende de lockdown kunt deelnemen.

Veel leesplezier!

Lockdown is verlengd tot en met 9 februari

Tijdens een persconferentie van minister president Rutte en minister De Jonge werd gisterenavond bekend gemaakt dat de periode van lockdown wordt verlengd tot en met 9 februari. Voor alle bijeenkomsten die de Parkinson Vereniging momenteel organiseert, geldt nog steeds dat de meest actuele coronamaatregelen worden aangehouden.Dit houdt in dat er op dit moment alleen online bijeenkomsten kunnen plaatsvinden.

Het verenigingsbureau is ook nu tijdens kantooruren bereikbaar op nummer: 030-656 13 69 of per e-mail: info@parkinson-vereniging.nl

In het dossier 'parkinson en corona' op onze website vindt u alle updates en informatie over dit onderwerp, inclusief nuttige links en video's.

Ga naar het dossier parkinson en corona
Pilot: online bijeenkomst voor volwassen kinderen van mensen met parkinson(isme)

Met dank aan subsidie van ZonMw kunnen wij meer doen voor naasten van mensen met parkinson(isme). In de agenda van de Parkinson Academie vindt u komende tijd dan ook weer meer activiteiten voor naasten.

Door de corona-omstandigheden gaan we voorlopig online met bijeenkomsten verder. De eerste ervaringen daarmee zijn positief. Op 8 februari is de eerste bijeenkomst voor volwassen kinderen van mensen met parkinson(isme). Op 24 februari is de tweede bijeenkomst. Beide bijeenkomsten horen bij elkaar en zijn ’s avonds tussen 19.00 en 21.00 uur. U komt online in contact met anderen in een vergelijkbare situatie en krijgt informatie, waarmee u verder kunt.

Op dinsdagochtend 23 februari start een online cursus voor naasten. Ook hiervoor kunt u zich al aanmelden op de website. Lees hier meer over de workshop voor naasten. Houd de agenda op de website in de gaten voor meer workshops!

Meld u aan voor een van de workshops
'Jong & Parkinson' subsidie

In januari 2021 gaat de Parkinson Vereniging een nieuwe subsidieronde openen om daarmee regionale activiteiten voor jonge mensen met parkinson(ismen) en hun gezinsleden te stimuleren. Parkinson(ismen) wordt onterecht nog vaak gezien als een ouderdomsziekte. Tien procent van de mensen met parkinson(ismen) in Nederland is onder de 50 jaar. Jonge mensen lopen tegen andere zaken aan, zoals de invloed van parkinson(ismen) op werk of gezin met opgroeiende kinderen. Dit vraagt om andere, speciale activiteiten, dicht bij huis.

Lees hier meer over deze subsidiemogelijkheid
Online danslessen tijdens coronalockdown

DansPark verzorgt danslessen speciaal voor mensen met een chronische bewegingsbeperking, onder andere door parkinson. In de danslessen van DansPark werkt u aan conditie, souplesse, kracht, houding en balans. Partners of naasten zijn ook welkom bij de lessen om het plezier van samen dansen te ervaren. Door de coronamaatregelen worden de danslessen in ieder geval tot 19 januari online gegeven.

Lees meer over de online danslessen

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.